מטיילים בחג: תצפית מהמרפסת הכי יפה בצפון

לשבת ביחד, לערוך פיקניק משפחתי, ליהנות מהנוף ולשמוע את סיפורו המרגש של נמרוד וחבריו: תחנת עצירה קסומה בראש פינה

זמן צפייה: 00:57

מצפה נמרוד הוא אחד מאתרי התיירות בראש פינה. המצפה שהוקם בשנת 2010, ממוקם בגובה 503 מטר מעל פני הים ותצפית ממנו תגלה לעיניכם את נופי צפון הארץ הקסומים. במקום נמצאת עמדה קולית המספרת את סיפור חייו של נמרוד שגב ז"ל, על שמו קרוי המצפה, וכן את סיפור מורשת ההתיישבות באזור, בעברית ובאנגלית. טיול באזור מתאים לקבוצות ומשפחות עם ילדים (גישה נוחה לעגלות), וכן נגיש לבעלי מוגבלויות.

ממוקם בגובה 503 מטר מעל פני הים ותצפית ממנו תגלה לעיניכם את נופי צפון הארץ הקסומים. מצפה נמרוד | צילום: חזי שגב

על המצפה

המצפה, כאמור, נקרא על שמו של נמרוד שגב אשר נפל בשנת 2006 במלחמת לבנון השנייה בזמן שירותו במילואים,והוא בן 28. הנוף מהמצפה הוא נוף ילדותו של נמרוד, יליד המושבה הגלילית השקטה ראש פינה. אביו של נמרוד, חזי שגב, שהקים את המקום, אף עורך סיורים מודרכים מרתקים בתשלום במושבה. ההכנסות מהסיורים קודש לאחזקת  "מצפה נמרוד", כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שעשיתם משהו טוב על הדרך בחופשה שלכם. לפרטים על הזמנת סיורים- 050-5325732.

במתחם הגן נמצאים מספר אזורים מוצלים בהם ניתן לשבת ולערוך פיקניק משפחתי אל מול הנוף | צילום: חזי שגב

איך מגיעים?

מצפה נמרוד נמצא בראש פינה. לבאים מצפון – נכנסים מכביש 90 לכביש הפנימי של המושבה, בכיכר פונים ימינה עד למגרשי החנייה של אתר השחזור שם ישנו שילוט לאתר ההנצחה.לבאים מכיוון דרום בצומת ראש פינה על כביש 90 פונים שמאלה ומשם ממשיכים ישר עד למגרש החנייה של אתר השחזור בראש פינה שם ישנו שילוט למצפה.

מה תראו באתר?

ברחבת הכניסה יקבלו את פניכם ארבעה סלעים גדולים עליהם חקוקים שמות הנופלים בטנק: גלעד שטוקלמן, נמרוד שגב, ניר כהן ונועם גולדמן, ששרתו כמילואימניקים במסגרת מרכבות הפלדה. גולת הכותרת של המקום היא כמובן מרפסת התצפית המשגעת על נופי עמק החולה, רמת הגולן והחרמון. מן התצפית המזרחית נשקפים רמת כורזים, עמק החולה, רמת הגולן והחרמון; מן המערבית הר כנען ונחל ראש פינה. במקום משקפת ארוכת טווח לשימוש המבקרים. עוד תוכלו לבקר בגן הארץ ישראלי המציג מבחר עשיר של צמחי ארץ ישראל, חלקם מבית הגידול הטבעי של הר כנען וחלקם מיובאים למקום. בין השאר צומחים בגן שקד, חרוב, תאנה, אלון, זית ורימון.  במתחם הגן אף אזורים מוצלים בהם ניתן לשבת ולערוך פיקניק משפחתי.

האתר מתוחזק על ידי משפחת שגב, בסיוע המועצה המקומית ראש פינה ובהתנדבות המכינה הקדם צבאית גליל עליון, קק"ל ומתנדבים מארגון "השומר החדש".

החופשות הכי שוות עכשיו בפייסבוק שלנו