בעקבות הטעיה: אתר ההזמנות בוקינג נקנס ב-3 מיליון שקל

הזמנתם מלון מבוקינג ואז גיליתם שעליכם לשלם סכום גבוה יותר? אתם לא לבד. המלחמה למען שקיפות המחירים עולה מדרגה

זמן צפייה: 00:56

סוף להטעיית הצרכנים: גולשים רבים המתכננים חופשה נוהגים להיעזר בשירותיו של אתר הזמנת המלונות בוקינג, המציע יותר ממיליון מקומות אירוח ברחבי העולם, וכן מאפשר לצפות בחוות דעת שונות על המקומות. האתר נוהג להציג מחיר שלרוב נראה זול בהשוואה לאחרים, ואף ליידע את הגולש במספר האנשים שכבר הזמינו את החופשה במחיר זה ובכך שמספר החופשות במחיר הנקוב הולך ואוזל, מה שגורם לרבים למהר ולהזמין.

האתר עצמו אינו גובה כסף בעת הרכישה, והתשלום נעשה בזמן הצ'ק אין במלון, אלא שמחירי הלינה המפורסמים באתר אינם כוללים מע"מ וכתוצאה מכך מגיעים האורחים לבתי המלון, ומגלים כי המחיר שעליהם לשלם גבוה ב-17 אחוז ועליהם להוסיף עוד כסף לתשלום הסופי. במקרים מסוימים החופשה יכולה להתייקר במאות עד אלפי שקלים.

האורחים מגיעים לבתי המלון ומגלים כי המחיר שעליהם לשלם גבוה ב-17 אחוז מהתשלום שהופיע באתר | צילום: shutterstock

בעקבות הטעיית הלקוחות, קנסה היום (ב') הרשות להגנת הצרכן את אתר "בוקינג" בסכום של שלושה מיליון שקל, וזאת כיוון שמחירי הלינה המפורסמים באתר אינם כוללים מע"מ. מחירי ההזמנות באתר כבר החלו להתעדכן בסכומי המע"מ הנדרשים לתשלום, אך יש להמשיך ולבדוק כי אכן כך גם בהמשך.

רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות אמר כי "כתוצאה מהצגת המחירים ללא מע"מ, נגרמת עוגמת נפש לאורחי המלונות שנדרשו לשלם מע"מ כחוק על העסקה שביצעו מבלי שידעו שהסכום שנדרשו לשלם לא כולל זאת.
התאחדות המלונות התריעה לא מכבר בעניין ואנו יודעים ובטוחים שיחד עם הרשות להגנת הצרכן נמגר את התופעה למען שקיפות מחירים מלאה".

הכל כלול במחירי רצפה: הישראלים חוזרים לאנטליה. צפו

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-abroad-economy-023-self' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2cwres8n' duration='153'']

הצצה למלונות הכי שווים ברודוס

[brightcove_iframe video_id='mood-destination-guides-rhodes-001-self' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_bzyn5ca2' duration='242'']

החופשות הכי שוות עכשיו אצלנו בפייסבוק