כאן לא עושים בלגן: 8 חופים משפחתיים בכינרת

חופי הכינרת מזוהים בעיקר עם אוהלים עמוסים בצעירים ומוסיקה בפול ווליום, אך מסתבר שעדיין נותרו כמה חופים מקסימים בהם ניתן לבלות בהרכב משפחתי

זמן צפייה: 01:43

למשפחות פסטורליות: חוף צאלון

אחד החופים הקסומים בכינרת. בחוף חורשות מוצללות, צמחייה ייחודית ופינות חמד רבות ההופכות את החוף לפופולרי בקרב זוגות המחפשים פינה שקטה ונעימה למשפחות. מדובר בחוף שקט בו נאסרת הפעלת מערכות שמע והשמעת מוסיקה, דבר המשמר את אופי החוף כנעים ורגוע. לחובבי הקמפינג ממתין בחוף מתחם המותאם ללינה באוהלים, מדשאות, תאורה, שמשיות, שירותים ומלתחות ואף עמדת הטענת טלפונים ניידים. מבחינת נגישות לנכים- בחוף חניית נכים, שירותים ומלתחות נגישות, פינות פיקניק וברזיות מונגשות.

איך מגיעים? בכביש 918, כ- 11 קילומטר מצפון לצומת כורסי, פונים מערבה לכיוון החוף

אחד החופים הקסומים בכינרת, הכולל צמחייה ייחודית ופינות חמד רבות. חוף צאלון
אחד החופים הקסומים בכינרת, הכולל צמחייה ייחודית ופינות חמד רבות. חוף צאלון | צילום: צילום: רשות הכינרת

למשפחות צמחוניות: חוף חוקוק צפון

החוף הירוק של איגוד ערים כינרת, המכונה בקרב הציבור כ'החוף של הצמחונים' בשל העובדה, כי מדובר בחוף היחיד סביב האגם הלאומי בו נאסרת הבערת מנגלים. החוף ממוקם על כביש 90, צפונית לקיבוץ גינוסר, ובנוסף למנגלים אסורה בו גם הפעלת מערכות הגברה והכנסת בעלי חיים. בחוף מגוון אטרקציות לפעוטות, מתחם כדורעף חופים, שולחנות פינג-פונג, מדשאות, משטחים מוצללים, שירותים ומלתחות, תאורה, ברזיות ונקודה להטענת טלפונית ניידים. ניתן להשכיר בחוקוק צפון החל מכיסאות ומיטות שיזוף ועד לאוהלים וקרוואנים ללינה. בחוף תיהנו גם מאינטרנט אלחוטי ומסעדה הפעילה לאורך שעות היום. החוף הינו נגיש לנכים החל מרמת החניה, שירותים ועד לגישה לקו המים המתאפשרת על ידי כיסאות גלגלים אמפיביים לנגישות וציפה במים.

איך מגיעים?  על כביש 90, כשלושה קילומטר צפונית לקיבוץ גינוסר בכניסה לאתר ספיר פונים מזרחה. נוסעים כקילומטר ואתם שם

מגוון אטרקציות לפעוטות, מתחם כדורעף חופים, שולחנות פינג-פונג ועוד. חוף חוקוק צפון
מגוון אטרקציות לפעוטות, מתחם כדורעף חופים, שולחנות פינג-פונג ועוד. חוף חוקוק צפון | צילום: צילום: רשות הכינרת

למשפחות שאוהבות סדר: חוף מפרץ אמנון

בחוף מפרץ אמנון תמצאו את הדגל הכחול, שהוא סמל לסטנדרט בינלאומי בתחום חינוך סביבתי, איכות מי הרחצה, בטיחות, ניקיון, שירותים וניהול סביבתי. מדובר בחוף מרהיב עם מפרץ מרשים במיוחד הנחשב למבוקש מאוד בקרב משפחות רבות מכל חלקי הארץ. את הרמקולים תשאירו בבית, כיוון שבדומה לרוב חופי המשפחות אסורה הפעלת מערכות הגברה במקום. עוד תמצאו מזנון, שירותים, מלתחות, צליות, שולחנות, מדשאות, נקודת חיבור לתאורה ולמכשירי ניפוח. כמו כן, מדובר בחוף נגיש לנכים החל מרמת החניה, שירותים, פינות הפיקניק ועד לגישה לקו המים המתאפשרת על ידי כיסאות גלגלים אמפיביים לנגישות וציפה במים.

איך מגיעים? החוף נמצא על כביש 87, כ-2 קילומטר מערבית לגשר אריק

לחובבי חמישה כוכבים: חוף גופרה

אם אתם משפחה שאוהבת שקט ושלווה- זה ה-חוף בשבילכם. מדובר בחוף שקט, והשמעת מוסיקה או הכנסת מערכות הגברה לשטח רצועת החוף כולה – אסורה. בחוף מדרון מותאם להורדת כלי שייט, אופנועי ים וסירות ומתחם מסודר לקרוואנים בחלקו הצפוני. מלבד חניית הקרוואנים עם כל החיבורים הנדרשים, בחוף גם מתחם אוהלים מאובזרים הכוללים חשמל, מים ומקרר להשכרה, כך שהנופשים יוכלו להגיע לחוף ולקבל את כל השירותים במקום ולנפוש על שפת הכינרת ברמת חמישה כוכבים. החוף מאופיין בריבוי עצי אקליפטוס היוצרים אווירה פסטורלית וקסומה שנשמרת בשל היותו חוף שקט בו נאסרת השמעת מוסיקה. בגופרה עובר גם 'שביל סובב כינרת', המיועד לטיול רגלי סביב הכינרת.

איך מגיעים? החוף נמצא על כביש 92, כשני קילומטר צפונית לעין גב

השמעת מוסיקה או הכנסת מערכות הגברה לשטח רצועת החוף כולה – אסורה. חוף גופרה
השמעת מוסיקה או הכנסת מערכות הגברה לשטח רצועת החוף כולה – אסורה. חוף גופרה | צילום: צילום: רשות הכינרת

כולל פארק מים: חוף גיא

שילוב של חוף רחצה פרטי ופארק מים מהמושקעים בארץ: הוא משתרע על שטח של  22 דונם וכולל בין היתר שבע סוגי מגלשות- בהן הטייפון שמעניקה חווית גלישה בזווית 90 מעלות, בריכות מים,  מתקני שעשועים לילדים ולמבוגרים, מרחבי דשא גדולים ומהמטופחים בארץ, פינות ישיבה מוצלות ומלתחות חדשות משודרגות ומרווחות.  בצמוד לפארק המים, שוכן חוף ים  פרטי ומסודר המאפשר גישה נוחה לטבילה נעימה במי הכנרת.

איך מגיעים? ביציאה הדרומית מטבריה ממשיכים לכיוון צמח על כביש 90

אוהלים ממוזגים: חוף אי שם

חוף אי שם השוכן בחלקה הצפון מערבי של הכנרת, הוא מתחם אוהלי אירוח ייחודי ומעוצב. תוכלו ליהנות מאוהלים ממוזגים במרחק מטרים ספורים מהמים, ולפתוח את הבוקר בכיף בטבילה קרירה. במתחם עצמו תמצאו ערסלים, פינות ישיבה, וכן עמדת בישול עצמי מאובזר.יש אזור נפרד ומסודר במקום שנועד לעריכת מנגלים ומדורות.

איך מגיעים? מצומת עמיעד ממשיכים על כביש 90 לכיוון הירידות אל הכנרת. בצומת אתר ספיר פונים מזרחה וממשיכים עוד כקילומטר עד החוף הירוק

מתחם אוהלים ממוזג בצמוד אל מי הכנרת. חוף אי שם
מתחם אוהלים ממוזג בצמוד אל מי הכנרת. חוף אי שם

ספורט ימי ועוד: חוף גולן

על כביש 92 מצפון לעין גב נמצא החוף הזה שמותאם מאוד למשפחות. הוא מציע שלל פעילויות כמו סירות פדלים, בננות, סקי מים, קיאקים ועוד, ואם זה לא מספיק לכם,בסמוך אליו נמצא פארק המים לונה גל המכיל מגוון של מגלשות מים ומתקנים לכל המשפחה. אפשר לערוך גם פיקניקים וקמפינג על החוף. עצי האיקליפטוס יוצרים צל טבעי בלב פינה ירוקה, ומעניקים לו את התואר הנכסף של אחד החופים היפים בכנרת.

איך מגיעים? פונים מערבה בצומת ״הלונה גל״ שעל כביש 922

קמפינג בכיף: חוף ירדן

גם לחוף הזה אסור להכניס מערכות הגברה, ותמצאו בו בעיקר משפחות עם ילדים. הוא מצוי בקצה הדרומי של הכנרת, ומאפשר לשלב קמפינג נוח בין עצי האקליפטוס שבמקום.  במקום תמצאו שירותים ומקלחות עם מים חמים 24 שעות ביממה, מתחם להקמת אוהלים, שולחנות פיקניקים, ברזיות, מינימרקט שפתוח בשעות היום ועוד.  הילדים יוכלו ליהנות ממתקני משחקים לילדים הפזורים באזור.

איך מגיעים? החוף נמצא בין נהר הירדן הדרומי לבין הכנרת, והכניסה למקום היא מהכיכר בצומת אוהלו (בין מושבת כנרת לקיבוץ כנרת)

טיול לשבת בכינרת: מסלול משפחתי שמתחיל ונגמר על החוף. צפו וצאו לטייל

[brightcove_iframe video_id='mood_article_323' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_kj8l8dik' duration='1929']

על הכינרת: מצאנו את חוות הנופש המושלמת. צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_291' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_j8qg884d' duration='1929']