שעות לפני ביקורו ביוטה: ה-FBI הרג גבר שאיים לרצוח את ביידן

אנשי הבולשת הפדרלית פשטו על ביתו של קרייג רוברטסון (75), תושב פרובו שמדרום לסולט לייק סיטי שביוטה, בעקבות דיווחים על איומים שהפנה כלפי נשיא ארה"ב. רוברטסון אמור היה להיעצר בפשיטה על ביתו, ולפי דיווחים הוא היה חמוש באותה עת - מה שכנראה הוביל לחילופי אש בינו לבין הסוכנים

זירת הירי מחוץ לביתו של קרייג רוברטסון ביוטה

הבולשת הפדרלית בארצות הברית הודיעה הלילה (חמישי) כי אנשיה הרגו גבר שאיים לרצוח את הנשיא ג'ו ביידן ביוטה - שעות לפני ביקור הנשיא במדינה. לפי דיווחים, שמו של האיש הוא קרייג רוברטסון, בן 75, תושב פרובו שמדרום לסולק לייק סיטי, שאמור היה להיעצר בפשיטה.

רוברטסון נחשב לאחד מתומכיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, וכאמור, על-פי החשד הוא איים להתנקש בחייו של ביידן - ואף שיתף את כוונותיו ברשתות החברתיות. עדיין לא ברור מה הוביל להריגתו בירי וככל הנראה מדובר באירוע שהסתבך. לפי ה-FBI, רוברטסון היה חמוש בעת חילופי האש עם הסוכנים הפדרליים.

קרייג רוברטסון וכמה מהפוסטים שפרסם ברשתות החברתיות
קרייג רוברטסון וכמה מהפוסטים שפרסם ברשתות החברתיות
Whatsapp Image 2023 07 17 At 1
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

עוד עלה מהחקירה הראשונית כי רוברטסון כתב מוקדם יותר השבוע ברשתות החברתיות: "שמעתי שביידן מגיע ליוטה. אני מנקה את האבק מרובה הצלפים שלי. ברוך הבא, אדוני הנשיא". בפוסט אחר כתב: "הגיע הזמן להתנקשות נשיאותית אחת או שתיים. קודם ג'ו - ואז קמלה" - כשהוא מתכוון לקמלה האריס.

דובר הבולשת הפדרלית מסר כי "ה-FBI מתייחס בחומרה לכל תקריות הירי שבהן מעורבים סוכניו".