המחבל ממנצ'סטר תועד במצלמות

המשטרה בבריטניה פרסמה תמונות שנקלטו על ידי מצלמות אבטחה ובו מתועד המחבל סלמן עבדי, שביצע ביום שלישי האחרון את הפיגוע בהופעה של אריאנה גרנדה

זמן צפייה: 00:33

משטרת מנצ'סטר בבריטניה פרסמה אמש (שבת) תמונות ממצלמות רחוב המתעדות את המחבל סלמן עבדי באותו לילה בו ביצע את פיגוע ההתאבדות שהרג 22 בני אדם במהלך הופעה של הזמרת אריאנה גרנדה בעיר. בתמונה ניתן לראות את לבושו באותו לילה ואת התיק בו הניח את חומר הנפץ. מהמשטרה לא נמסרו פרטים בנוגע למיקום או לשעה בה נלקחה התמונה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

התמונות שפורסמו מראות את המחבל עבדי, בריטי ממוצא לובי, בליל הפיגוע כשהוא לובש נעלי התעמלות, ג'ינס, מעיל שחור וכובע בייסבול. ניתן גם לראות את רצועות התיק שסחב על הגב, בו הניח את חומרי הנפץ. בנוסף, נמסר כי חוקרי המשטרה מצאו את הדירה בעיר בו הרכיב את חומר הנפץ ובה שהה לפני שיצא לפיגוע ההתאבדות.

המחבל סלמן עבדי בליל הפיגוע (Greater Manchester Police via Twitter)
המחבל סלמן עבדי בליל הפיגוע (Greater Manchester Police via Twitter)

המשטרה בבריטניה טוענת כי יותר מאלף שוטרים משתתפים בחקירה, ולאחרונה חלה התקדמות משמעותית בבירור פרטי האירוע שבו נהרגו 22 בני אדם ועשרות רבות נפצעו. בכירי המשטרה ביקשו בנוסף מהציבור הבריטי למסור כל מידע שיכול לחשוף את תנועותיו של עבדי בעיר לפני הפיגוע. "מטרתנו העיקרית כרגע היא להבין את הנסיבות לאירוע ולנסות לחשוף אנשים נוספים שהיו מעורבים בתכנון הפיגוע הנורא", נמסר בהודעה.

אמש עצרו כוחות העוסקים בחקירה שני בני אדם נוספים בחשד שהיו מעורבים בתכנון הפיגוע. החשודים, צעירים בני 22 ו-20 נעצרו לטענת המשטרה "בחשד לביצוע עבירות הנוגעות לפיגועי טרור". במשטרה הבריטית ציינו כי עד כה נעצרו 13 בני אדם במסגרת חקירת הפיגוע באולם המופעים במנצ'סטר, בו נרצחו גם ילדים. "חלק גדול מרשת הטרור כבר נעצר", אמרו.

לפי פרטים שמסר גורם אמריקני לרשת CNN, עולה כי המחבל ככל הנראה עבר אימונים של ארגון דאע"ש כשנסע לסוריה בחודשים שקדמו למתקפת הטרור. בארה"ב מאמינים שבדאע"ש אימנו את עבדי במיוחד לביצוע המתקפה הרצחנית בבריטניה. כמה מבני משפחתו כבר חשודים כי עברו תהליך הקצנה בשנים האחרונות ואולי סייעו לו.

''יותר מאלף שוטרים משתתפים בחקירה'' (רויטרס)
''יותר מאלף שוטרים משתתפים בחקירה'' (רויטרס)