אחרי 107 שנה: ספינת "אנדיורנס" של מגלה ארצות בריטי נמצאה באנטרקטיקה

סר ארנסט שקלטון יצא בשנת 1914 למסע בקוטב יחד עם צוות של מחקר ימי, עד שספינתם נקלעה בתוך הקרח וצללה אל לב ים. המשלחת חזרה בשלום לביתה אך הספינה מעולם לא אותרה - וכעת שרידיה נמצאו לא רחוק מאיי פוקלנד, בעומק של יותר מ-3 ק"מ בתוך קרקעית

זמן צפייה: 03:36

ספינת המפרשים "אנדיורנס", שבה יצא מגלה הארצות הבריטי, סר ארנסט שקלטון, בשנת 1914 לאנטארקטיקה - נמצאה 107 שנה אחרי שאבדו עקבותיה. יותר מעשור חלף מאז ששקע כלי השיט בחופי הקוטב, והוא אותר באותו האזור כשהוא עדיין במצב טוב ושלם ברובו, בעומק של יותר משלושת אלפים מטרים בתוך קרקעית הים ודל שבאוקיינוס הדרומי, לא רחוק מאיי פוקלנד.

ספינת ''אנדיורנס'' שנמצאה באנטרקטיקה אחרי 107 שנה | צילום: רויטרס

הגילוי מהווה שיתוף פעולה בין המשמר למורשת ימית בפוקלנד לבין ערוץ המדיה "היסטורי היט", אשר הוקם בשיתוף עם ההיסטוריון דן סנואו. מנסון בונד, מנהל המחקר, אמר כי "זו ללא ספק ספינת העץ המשובחת ביותר שראיתי אי פעם, שעברה תאונה. היא ניצבה ישרה וגאה בקרקעית הים, עדיין שלמה ובמצב שימור מבריק. זוהי אבן דרך בהיסטוריה של הקוטב".

סר ארנסט שקלטון השתתף בלא מעט משלחות משמעותיות לחקר של אירופה ואוסטרליה, אך התפרסם במיוחד בשל לקיחתו חלק במשלחת מחקר שיצאה למשימה לחציית אנטארקטיקה - שבה הושב כל צוות המשלחת בשלום, לאחר שהספינה האמורה נקלעה בתוך הקרח, וצללה אל לב ים.