ה-FBI אישר לראשונה: רכשנו את תוכנת הריגול של NSO

לשכת הבולשת הפדרלית של ארה"ב הצהירה כי השיגה "רישיון מוגבל" לתוכנת "פגסוס", למטרת "בדיקה והערכה של מוצרים בלבד", וטענה כי בדיקת הכלי קשורה בחלקה לחשש שהתוכנה תיפול "לידיים לא נכונות". לטענת הלשכה, מעולם לא נעשה בתוכנה שימוש בחקירה

מטה ה-FBI בוושינגטון
מטה ה-FBI בוושינגטון | צילום: רויטרס

ה-FBI אישר היום (רביעי) לראשונה כי יש ברשותו את תוכנת הריגול "פגסוס" של חברת NSO, כך פורסם באתר הגארדיאן הבריטי. לשכת הבולשת הפדרלית של ארצות הברית הצהירה כי השיגה "רישיון מוגבל" לתוכנה, למטרת "בדיקה והערכה של מוצרים בלבד", וטענה כי בדיקת הכלי קשורה בחלקה לחשש שהתוכנה תיפול "לידיים לא נכונות".

על הרכש של התוכנה, שהתרחש בשנת 2019 כאשר הנשיא היה דונלד טראמפ, דווח לראשונה בניו יורק טיימס. הלשכה טענה כי מעולם לא השתמשה בתוכנה בחקירה כלשהי של ה-FBI, אך לאחרונה הכניס ממשל ביידן את NSO לרשימה השחורה של מחלקת המסחר, ואמר כי יש לו הוכחות לכך שהכלי אפשר לממשלות ברחבי העולם לבצע דיכוי של מתנגדי משטר ועיתונאים.

כזכור, בדצמבר 2021 שלחו 18 חברי סנאט ובית הנבחרים האמריקני מכתב ובו דרשו ממשרד האוצר של ארצות הברית להטיל סנקציות על NSO ושלוש חברות נוספות בתחום. בנוסף נדרש במכתב להטיל סנקציות על בכירים בחברה על ידי הקפאת חשבונות בנק ואיסור כניסה לארצות הברית.