שנה לאחר שנעלם בסין: ראש האינטרפול לשעבר יישלח ל-13 שנה בכלא

לטענת בית המשפט בבייג'ינג, מנג הונגווי, שהתפטר מתפקידו כראש המשטרה הבין-לאומית לאחר שנעצר, הודה בשנה שעברה כי קיבל יותר מ-2 מיליון דולר. אשתו טוענת: "מדובר ברדיפה על רקע פוליטי"

ראש האינטרפול לשעבר, מנג הונגווי
ראש האינטרפול לשעבר, מנג הונגווי | צילום: רויטרס

ראש האינטרפול לשעבר, מנג הונגווי, שנעצר בסין באוקטובר שעבר – נשלח היום (שלישי) ל-13 שנות מאסר וחצי, לאחר שהורשע בקבלת שוחד של יותר מ-2 מיליון דולר. לטענת בית המשפט, בחודש יוני מנג הודה במיוחס לו – ולא יערער על עונשו. עם זאת, מאז היעלמותו וההודעה על מעצרו, עולות הטענות לרדיפה פוליטית וצנזורה של פרטי ונסיבות המעצר.

מנג היה ראש האינטרפול הראשון ממוצא סיני, ובשנים האחרונות חי בצרפת. באוקטובר שעבר, כאמור, חזר למולדתו לביקור – ושם נעלמו עקבותיו.

עוד בחדשות 13:

המחלה המסתורית בסין: עד כה אובחנו 291 מקרים של הנגיף

לקראת פסגת המדינות: עצומה נגד רצח העם המתקיים בסין

סין: אוטובוס נפל לבולען שנפער בכביש – 6 נהרגו • תיעוד

מנג הונגווי, נשיא אינטרפול לשעבר המוחזק בידי סין
מנג הונגווי, נשיא אינטרפול לשעבר המוחזק בידי סין | צילום: Getty Images

אשתו דיווחה על היעדרותו, ויממה לאחר מכן הודיעו השלטונות בסין על מעצרו. לאחר הרשעתו, אומרת אשתו כי "מדובר ברדיפה על רקע פוליטי".

נשיא סין, שי ג'ינפינג, מקיים בשנים האחרונות מאבק בשחיתות – ועד כה יותר ממיליון בעלי תפקידים במפלגתו זכו לטיפול משמעתי או משפטי. מבקריו של שי טוענים כי המסע שלו "למיגור השחיתות" משמש להשתקת יריביו הפוליטיים.

אינטרפול
אינטרפול | צילום: אינטרפול

במסיבת עיתונאים שכינס האינטרפול יממה לאחר מעצרו, מסרה רעייתו של נשיא הארגון לשעבר כי הוא שלח לה אימוג'י של סכין לפני היעלמותו, ובכך ביקש להתריע כי הוא נמצא בסכנה, לדבריה. היא הודתה בדבריה לממשלה הצרפתית על תמיכתה, והבהירה כי המקרה חייב להתברר לאור החוק הבין-לאומי ודעת הקהל בעולם כולו.

רעייתו חיה בעיר ליון, שם ממוקם בסיס האינטרפול, והיא זו שהודיעה למשטרה כי לא שמעה מבעלה מאז הגעתו לסין. הרשויות בצרפת הודיעו כי הצמידו אבטחה לרעייתו של מנג, בעקבות איומים שהתקבלו על חייה בטלפון וברשתות החברתיות.