יומיים לאחר הרצח: ניצחון סוחף למפלגתו של שינזו אבה בבחירות

בבחירות שנערכו 48 שעות לאחר ההתנקשות בראש הממשלה לשעבר, המפלגה הליברלית-דמוקרטית זכתה ב-63 מתוך 125 ושומרת על הרוב שלה בפרלמנט. מנהיגי המדינה קראו לציבור לצאת ולהצביע למרות האירוע הטרגי אותו הגדירו כ"התקפה על הדמוקרטיה"

שינזו אבה
שינזו אבה | צילום: רויטרס

כלי התקשורת ביפן מדווחים היום (שני) על תוצאות הבחירות שנערכו אמש, יומיים בלבד לאחר הרצח של ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה, בהן מפלגתו, המפלגה הליברלית-דמוקרטית, זכתה ב-63 מתוך 125 מושבים בפרלמנט היפני ושומרת על הרוב שלה בו. מנהיגי המדינה קראו לציבור להגיע ולהצביע למרות הרצח, גינו את הרצח וטענו כי הוא "התקפה על הדמוקרטיה".

"עלינו להגן באופן מוחלט על בחירות חופשיות והוגנות, שהן הבסיס לדמוקרטיה", אמר ראש הממשלה מהמפלגה הליברלית-דמוקרטית פומיו קישידה ביום שישי, והוסיף כי המפלגה "תמשיך במסע הבחירות שלנו כמתוכנן מתוך  שלעולם לא ניכנע לאלימות".

החשוד בירי בשינזו אבה
החשוד בירי בשינזו אבה | צילום: רויטרס

כזכור,אבה נורה למוות ביום שישי האחרון, כשהוא בן 67, במהלך נאום בעצרת בחירות בעיר נארה שבמערב המדינה. הוא נלקח לבית חולים כשהוא מדמם מצווארו ומחוסר הכרה. מצבו הוגדר תחילה אנוש - ושעות ספורות לאחר מכן נקבע מותו.

החשוד ברצח הוא ימגאמי טטסויה, בן 42, שנעצר זמן קצר לאחר מכן. טטסויה הוא מובטל ששירת בעברו בחיל הים לשעבר שהשתמש בנשק ביתי שייצר בעצמו. אבה כיהן כראש ממשלת יפן ונשיא המפלגה הליברלית-דמוקרטית במשך כ-7.5 שנים - תחילה בין 2006 ל-2007 ולאחר מכן בין 2012 ל-2020 - והיה ראש הממשלה שכיהן את הזמן הרב ביותר בתפקיד.

המונים בזירת הירי, דקות אחרי ההתנקשות בשינזו אבה
המונים בזירת הירי, דקות אחרי ההתנקשות בשינזו אבה | צילום: רויטרס