נשיא צרפת מקרון: "אי אפשר להתייחס לנשים וגברים רק כאל מספר"

לאחר שנשיא צרפת מקרון נפגש עם נציב תלונות הציבור לענייני זכויות אדם, הודיעה ממשלת צרפת כי תשנה את מדיניות הטיפול שלה באוכלוסיית הפליטים

מחנה הפליטים קאלה לפני הפינוי (רויטרס, EPA)

לאחר שמפלגתו זכתה השבוע ברוב גדול בפרלמנט, נשיא צרפת עמנואל מקרון נכנס לפעולה ומתחיל לשנות את מדיניות הממשלה. ממשלת צרפת הודיעה היום (חמישי) כי הרשויות המקומיות ברחבי המדינה הונחו לשנות את אופן הטיפול במהגרים ומעתה לגלות "יותר אנושיות כלפי אוכלוסיית המהגרים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"הדרג המדיני הנחה להראות גם גמישות רבה יותר", אמר דובר הממשלה הצרפתית כריסטוף קסטאנר לעיתונאים בתום ישיבת הממשלה השבועית. "איננו יכולים להתייחס לנשים וגברים רק כמספר".

ההנחיה לרשויות המקומיות בצרפת באה בהמשך לפגישתם של הנשיא מקרון עם ז'אק טובון, נציב תלונות הציבור לענייני זכויות אדם בצרפת בתחילת השבוע. טובון התייחס לפינויו של מחנה הפליטים קאלה בצפון המדינה, שזכה לכינוי המפוקפק "ג'ונגל" בשל התנאים הקשים ששררו במקום כדוגמה לטיפול הלקוי לדבריו של הרשויות הצרפתיות במהגרים.

"הממשלה נחושה שלא לראות מהגרים חוזרים לקאלה", אמר טובון. "זו תוצאה של כול מה שנעשה כדי למנוע מהמהגרים להתמקם בהצלחה: אוהלים במצב בלתי נסבל ואנשים, בהם קטינים, ישנים על הקרקע".

במחנה הפליטים קאלה אליו התייחס טובון, אוכלסו למעלה מ-6,000 מהגרים והוא פונה באוקטובר האחרון לאחר ביקורת קשה על התנאים ששררו במקום ועל היעדר האכיפה מצד גורמי הביטחון הצרפתים.