ביידן חשף בריאיון: שקלתי לשים קץ לחיי לאחר מות אשתי ובתי

בריאיון מיוחד לשדרן הרדיו הווארד סטרן, נשיא ארצות הברית שוחח על נקודות השפל בחייו - ואמר כי שקל "לקפוץ מאנדרטת דלאוור" לאחר שאשתו הראשונה ניליה ובתו בת 13 החודשים נהרגו בתאונת דרכים. הוא שיתף כי הרצון לטפל בשני בניו ששרדו את התאונה נתן משמעות לחייו - ועודד אנשים המתמודדים עם בעיות נפשיות לפנות לטיפול. בחלק אחר בריאיון אמר לראשונה כי הוא רוצה לערוך עימות מול דונלד טראמפ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חשף הלילה (שבת) כי שקל לשים קץ לחייו לאחר שאשתו הראשונה ניליה ובתו בת 13 החודשים נעמי נהרגו בתאונת דרכים בשנת 1972. את הדברים אמר לשדרן הרדיו הווארד סטרן, במסגרת ריאיון מיוחד שנמשך יותר משעה, במהלכו דיבר באופן משוחרר על רגעי השפל בחייו, הגמגום ממנו הוא סובל מילדות - וגם סיפר על אהבתו לרעייתו הנוכחית, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, אותה הכיר ב"דייט עיוור".

"חשבתי לעצמי - תנו לי ללכת לאנדרטה של דלאוור ולקפוץ משם", סיפר הנשיא בהתייחסות לשבר הגדול שחש לאחר מותן של אשתו ובתו. לצד זאת, שיתף כי הרצון לדאוג לשני בניו שנותרו בחיים העניק משמעות לחייו, ועודד בתוקף את כל המאזינים שמתמודדים עם בעיות נפשיות לפנות לקבלת טיפול מקצועי.

את החדשות על תאונת הדרכים של אשתו, שהתרחשה בעת בה היא נסעה ברכב יחד עם בתו נעמי ושני בניו בו והאנטר בדרך לקנות עץ לחג המולד, ביידן קיבל כשהיה בוושינגטון - שבועות ספורים לאחר שהחל לכהן כסנאטור. בו והאנטר נפצעו בתאונה באורח בינוני, וביידן שקל לפרוש מהסנאט במטרה להקדיש את כל זמנו עבורם.

בהמשך הריאיון, הנשיא סיפר לסטרן על געגועיו לבנו בו, שמותו בעקבות גידול סרטני במוח בשנת 2015 היווה טרגדיה גדולה שנייה בחייו. "בו הוא בן משפחת ביידן שהיה צריך לשבת בחדר הסגלגל", הצהיר. בנוסף סיפר על אביו, ג'וסף רובינט ביידן האב, שלדבריו הראה לו "אהבה קשוחה". בהקשר זה הנשיא שיתף כי לאחר שנפל פעם במהלך משחק פוטבול כשהיה בכיתה ד' אביו אמר לו: "ג'ואי, פשוט תקום, אתה חייב לקום".

הנשיא ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן
הנשיא ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן | צילום: רויטרס

"הגמגום הוא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים", סיפר ביידן בהתייחסות להפרעת הדיבור ממנה הוא סובל. על אף שלעיתים הגמגום חוזר כאשר הוא מדבר בפומבי, הנשיא שיתף כי התגברותו על ההפרעה הייתה תהליך מוצלח ומעצים עבורו.

בחלק אחר בריאיון, הנשיא ביידן הצהיר לראשונה בקולו כי הוא "ישמח" לקיים עימות מול יריבו בבחירות, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "אני לא יודע מתי, אבל אהיה שמח לעשות את זה", אמר ביידן בהקשר זה. טראמפ, שנמנע מהשתתפות בכל העימותים שנערכו במסגרת הפריימריז הרפובליקניים, מיהר להגיב ברשתות החברתיות: "כולנו יודעים שהוא לא באמת מתכוון לזה".

העימות הראשון בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 2020 | צילום: רויטרס

לאורך השיחה, הנשיא הרבה לבקר את היחס המזלזל של יריבו בבחירות כלפי אנשי צבא. בין היתר, הזכיר לסטרן כיצד טראמפ נמנע מלבקר קברי חללים אמריקניים ממלחמת העולם השנייה במהלך ביקור בצרפת, וכן הביע שאט נפש מהאופן שבו התבטא כלפי הסנאטור המנוח ג'ון מקיין - אותו הנשיא לשעבר כינה "לוזר", מכיוון שנפל בשבי במהלך מלחמת ויאטנם. בהקשר זה סיפר ביידן פעם נוספת על בנו בו, ששירת בצבא ואף לחם בעיראק.

בסיום הריאיון סטרן שיבח את ביידן על התנהלותו הציבורית וכן על האופן שבו התמודד עם המשברים שפקדו את חייו האישיים. "אני יודע שתהיה אבא טוב למדינה, ואני רוצה להודות לך על כך שסיפקת לנו ממשל מרגיע, מאורגן ומשפיע", אמר שדרן הרדיו לנשיא.