המחאה באקדמיות בארה"ב: מרצה ישראלי לא הורשה להיכנס לקמפוס

עשרות מפגינים פרו-פלסטיניים נעצרו באוניברסיטאות היוקרתיות בארצות הברית במהלך הלילה, בעקבות "תקריות אנטישמיות וקריאות הפחדה". בשל החשש לביטחונם של הסטודנטים והסגל, הלימודים באוניברסיטת קולומביה יתקיימו מרחוק עד סוף הסמסטר. המשטרה לא אפשרה לפרופ' שי דוידאי להיכנס לאזור באוני' בה הוא מלמד - בשל השתלטות של מוחים נגד ישראל

זמן צפייה: 08:07

הקמפוסים בארה"ב סוערים: עשרות מפגינים פרו-פלסטיניים נעצרו בלילה (בין שני לשלישי) באוניברסיטת ייל שבקונטיקט ובאוניברסיטת ניו יורק, בהם סטודנטים ואנשי סגל. בהנהלת המוסד הניו-יורקי ביקשו מהמשטרה המקומית להתערב במחאה שהתקיימה אמש, בשל תקריות אנטישמיות וקריאות הפחדה שנשמעו במהלכה. במקביל, בעקבות החשש לביטחונם של הסטודנטים, הלימודים באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק יתקיימו מרחוק - עד לסיום הסמסטר.

בתקרית שאירעה ב"קולומביה", הפרופסור הישראלי שי דוידאי, לא הורשה להיכנס לאזור בקמפוס עליו השתלטו המפגינים הפרו-פלסטיניים. "אתם לא יכולים לתת לתומכי חמאס להיות בקמפוס - ולי, מרצה באוניברסיטה, לא", אמר דוידאי במהלך עימות עם השוטרים במקום.

בעיתון הסטודנטים בייל נכתב כי המשטרה עצרה במקום יותר מ-45 מפגינים, אחרי שחסמו כבישים בשטח הקמפוס. מושלת מדינת ניו יורק קאת'י הוקול ביקרה אתמול באוניברסיטת קולומביה, ואמרה בסרטון שפורסם בחשבון הטוויטר שלה: "הסטודנטים מפוחדים וחוששים להסתובב בקמפוס. זה לא מגיע להם". ג'ייקוב שמלץ, שלומד ב"קולומביה", אמר ל-CNN: "לסטודנטים היהודים נמאס. זה הגיע לנקודה שבה אנחנו מרגישים בטוחים יותר מחוץ לקמפוס".

בתוך כך, המיליארדר רוברט קראפט, בוגר קולומביה ומייסד הקרן למלחמה באנטישמיות, הודיע כי יקפיא את תרומותיו לאוניברסיטה: "אני כבר לא משוכנע שבקולומביה מסוגלים להגן על התלמידים ועל הסגל", כתב. הוא הוסיף: "אני לא מרגיש בנוח לתמוך באוניברסיטה עד שיינקטו בה צעדי תיקון".

"ביזיון". טראמפ בכניסה לבית המשפט
"ביזיון". טראמפ בכניסה לבית המשפט | צילום: רויטרס

המועמד לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הגיב על האירועים בקמפוסים, בעת שנכנס לדיון נוסף במשפטו: "מה שקורה באוניברסיטאות זה ביזיון. ביידן הוא הנשיא הכי גרוע שהיה לארצות הברית. הוא לא חבר של ישראל ולא של העולם הערבי - אלא שלמעשה נטש את ישראל".