בשל מצבה הבריאותי של אשתו: טראמפ העניק חנינה לישראלי אמריקני

רונן נחמני, שנידון ל-20 שנות מאסר לאחר שסחר בסמים סינטטיים, ישוחרר לאחר 4 שנים בלבד. הנשיא אישר בקשתו משום שרעייתו חולה בסרטן ולזוג חמישה ילדים. "נסיבות חייו מדגישות את הדחיפות"

צפוי לפרוש מההסכם. טראמפ
צפוי לפרוש מההסכם. טראמפ | צילום: רויטרס

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ העניק היום (שלישי) חנינה לאסיר ישראלי אמריקני, רונן נחמני, שהורשע ב-2015 בסחר במריחאונה סינטטית ונידון ל-20 שנות מאסר.

נחמני הוא אב לחמישה ילדים, ואשתו חולה בסרטן סופני בדרגה 4. מחלתה של רעייתו היוותה גורם מרכזי בהחלטת הנשיא טראמפ, כפי שנכתב בהחלטת הבית הלבן: "הוא עבריין לא אלים, אדם ללא עבר פלילי, ונסיבות חייו מדגישות את הדחיפות בבקשתו לחנינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זעם בבולטימור על דברי טראמפ: "עדיף לחיות עם שרץ מלהיות אחד"

"שלחו אותן הביתה": טראמפ ממשיך לתקוף את ארבע חברות הקונגרס

18 שנים אחרי שנמלט: הוסגר לישראל אסיר שנכלא בגין ניסיון רצח

רונן נחמני, ישראל אמריקני שקיבל חנינה מהנשיא
רונן נחמני, ישראל אמריקני שקיבל חנינה מהנשיא

חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים הביעו תמיכה בשחרורו. על פי דיווח באתר "ישיבה וורלד", ההחלטה לשחררו הגיעה גם בעקבות מכתב ששלחה בתו אריאל בת ה-11 לטראמפ, ובו התחנן שאביו ישוחרר.

במכתב כתבה: "המחשבה על היחס שקיבל אבי גורמת לי לבכות. בכל יום ראשון יש לנו כמה שעות יחד, בהן אני אומללה כי בסופן אני צריכה ללכת והוא נשאר". "אימי כל כך חולה, אני לא יודעת מה יהיה עלינו הילדים אם מצבה יחמיר. אני מקווה שתוכל לעזור לנו", הוסיפה.

נחמני, חרדי המתגורר בפלורידה, ארצות הברית, נידון ל-20 שנות מאסר לאחר שרכש סמים סינטטיים מסוכנים בסין, הידועים בשמות "ספייס" או "K2", וסחר בהם בארצות הברית.