הערב ב-21:30 : קרב הענקים - יובנטוס נגד ברצלונה ב-HD

המחזור החמישי של ליגת האלופות יפגיש את ברצלונה ויובנטוס למשחק מסקרן ומותח. שידור חי בערוץ 13, רביעי 21:45

זמן צפייה: 04:40

הערב,  21:45  שעון ישראל, תעלה ברצלונה על הדשא באצטדיון "יובנטוס ארנה" – למפגש במסגרת המחזור ה-5 של שלב הבתים בליגת האלופות.

שתי הקבוצות המובילות את טבלת בית 4 מגיעות למפגש במצב שונה לחלוטין. יובנטוס (שנייה בבית עם 4 נקודות) כמו כל הכדורגל האיטלקי עדיין מלקקת את הפצעים מההפסד ההיסטורי של נבחרת איטליה בשלב הפלייאוף על העלייה למונדיאל מול שבדיה בשבוע שעבר, שקבע כי לראשונה מזה 60 שנה איטליה לא תשתתף בחגיגה הגדולה ביותר של הכדורגל העולמי המתרחשת אחת ל- 4 שנים.

ההפסד במפגש הכפול מול השבדים, ששיחקו ללא הכוכב הגדול זלאטן איבהימוביץ' שפרש מהנבחרת, הפך להיות אירוע טרגי עבור אחת ממדינות הכדורגל הגדולות באירופה. הסקוואדרה אזורה, 4 פעמים אלופי העולם, יצפו במונדיאל ברוסיה מהבית.

בשורות יובנטוס משחק השוער המוערץ בעולם, ג'יאנלואיג'י בופון, שיחגוג 40 בינואר הקרוב. תמונותיו ממרר בבכי עיתרו את השערים של העיתונים והאתרים הגדולים בעולם אחרי ה- 0-0 הכואב בין הנבחרות באולימפיקו ברומא. בופון קיווה לזכות בתואר אלוף העולם ולפרוש בשיא, ובמקום פרישה עם חיוך נשא נאום בו הודיע כי לא ילבש יותר את המדים הלאומיים – רגע לאחר סיום המשחק, בעודו מתקשה לעצור את הדמעות.

בנוסף, יובה תגיע למשחק לאחר הפסד ליגה מפתיע, הגברת הזקנה התארחה ביום ראשון בסטאדיו לואיג'י פראריס אצל סמפדוריה, ולאחר 4 ניצחונות רצופים במסגרת הסריה A, וללא ג'אנלואיג'י בופון ואנדראה ברצאלי שזכו למנוחה הפסידה יובה 2:3, נותרה במקום השני בליגה האיטלקית, והפער בינה לבין נאפולי הראשונה גדל ליתרון של 4 נקודות.

מהצד השני מגיעה ברצלונה (מקום 1 בבית, עם 10 נק') במצב שונה לחלוטין. בשבת האחרונה השיגה בארסה את ניצחונה ה-11 מ-12 משחקים בליגה הספרדית, שעות לפני שצפתה בדרבי המדרידאי, בין ריאל מדריד לאתלטיקו מדריד, מסתיים ב- 0-0 ומעניק לה יתרון של 10 נק' בפסגה על שתי היריבות המרות.

בנקודה זו נזכיר שאף קבוצה בהיסטוריה של הליגה הספרדית לא חזרה מפיגור של 10 נקודות בכדי לזכות באליפות, מה שמדגיש עוד יותר את העובדה שהחבורה של ארנסטו ואלוורדה בניצוחו של ליאו מסי הענק ולואיס סוארז, נמצאת במצב מצוין בליגה המקומית.

זאת- בניגוד גמור להערכות טרם פתיחת העונה אז הפסידו את תואר הסופר-קאפ המקומי לאחר הפסד כפול בקלאסיקו מול היריבה המרה ריאל מדריד. בשורות הספרדים יחשוב המאמן גם על המפגש הענק במחזור הבא בלה-ליגה, אז יתארחו הקאטלונים במסטאייה אצל השנייה בטבלה הספרדית, ולנסיה.

נזכיר כי האוהדים של ברצלונה זעמו על ההנהלה בקיץ האחרון, כאשר הכוכב הגדול של הקבוצה הברזילאי ניימאר, עבר לפריז סן ז'רמן תמורת סכום שיא של 222 מליון יורו! והפך לכדורגלן היקר בתבל. האוהדים המקומיים קיבלו במקומו את אחד השחקנים המבטיחים בכדורגל האירופאי היום, עוסמאן דמבלה בן ה- 24 שעבר מדורטמונד, אך ראו אותו נפצע כבר בבכורה שלו בקבוצה – והוא מחוץ לסגל עד פברואר הקרוב.

לאחר המכירה של הברזילאי קיוו אוהדי בארסה לראות רכש נוצץ אחד נוסף לפחות, אך למרות דיונים אינסופיים בין הקבוצה לליברפול האנגלית, בדבר העברתו של פליפה קוטיניו הברזילאי, ההנהלה בראשותו של הנשיא ברתומאו כשלה במשימה. גם שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים, כמו פאולו דיבאלה מיובנטוס או מרקו וראטי מסן ז'רמן, לא נחתו בקאמפ נואו בסופו של דבר. בפועל, הרכש הגדול ביותר של בארסה בהיסטוריה הפך להיות השחקן שהגיע מהליגה הסינית בה משחק ערן זהבי, הברזילאי פאוליניו בן ה-28. על העברתו של הברזילאי בעבור 40 מיליון יורו האוהדים לא הפסיקו לגחך, אלא שהשחקן סותם פיות והבקיע כבר 4 שערים מכריעים בליגה הספרדית.... 3 יותר מהכוכב הבלתי מעורער של ריאל מדריד, כריסטיאנו רונלאדו.

המשחק בין יובנטוס לברצלונה ברביעי הקרוב (21:45, ערוץ 13, "רשת", ובשידור ישיר סימולטני בלעדי באתר האינטרנט של רשת) אמנם לא יקבע הרבה, אבל בהחלט הוא אחד המפגשים המרכזיים בשלב הבתים של הליגה האירופאית הבכירה, רגע לפני השלב הבא.

שתי הקבוצות יעלו כמעט בוודאות מבית ד', אם כי יובנטוס עוד עלולה בתסריט מסוים למצוא עצמה מסתבכת. במפגש הראשון בין הצדדים בקאמפ נואו, ניצחה ברצלונה בנוקאאוט 3-0 מצמד של הפרעוש ליאו מסי ועוד שער של איבן ראקיטיץ' הקרואטי, כך שאפילו 2-0 ליובנטוס לא יבטיח לאיטלקים את המקום הראשון בבית אם כי תסריט שכזה נראה דמיוני קצת שכן ברצלונה מחזיקה באחת מההגנות הטובות ביבשת, עם ספיגה של 4 שערים בלבד ב- 12 משחקים בליגה הספרדית, ושער אחת בלבד ב-4 משחקים בליגת האלופות וזאת בניצוחו של השוער הגרמני מארק אנדרה טר שטגן, שנמצא בכושר שיא.