טראמפ ביקש מראש ה-FBI לעצור את חקירת היועץ פלין

עפ"י דיווח שפורסם הלילה בניו יורק טיימס, מזכר שנכתב על ידי ראש ה-FBI המודח לאחר פגישה עם טראמפ, מצטט בקשה מפי טראמפ לעצור את חקירת היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין

"אני מקווה שתוכל לשחרר מהעניין" (רויטרס)

טרמאפ ממשיך להסתבך. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביקש מראש ה-FBI ג'יימס קומי לעצור את החקירה נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, במהלך פגישה ביניהם בחדר הסגלגל בחודש פברואר, כך לפי דיווח שפירסם הלילה (רביעי) ה"ניו יורק טיימס". קומי, שהודח בשבוע שעבר על ידי טרמאפ בשל "אובדן אמון", ציטט את הנשיא במזכר שנכתב לאחר הפגישה ואושר על ידי מקורביו. בבית הלבן מכחישים שהנשיא ניסה להשפיע על החקירה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לפי הדיווח, שני הגורמים שסיפרו על הפגישה ל"ניו יורק טיימס", קראו מזכר שנכתב על ידי ראש ה-FBI המודח, ג'יימס קומי, מיד לאחר הפגישה. במזכר מצוטט הנשיא האמריקני אומר לקומי: "אני מקווה שתוכל לשחרר מהעניין", בהקשר לחקירתו של היועץ מייקל פלין בנוגע לקשריו עם גורמים רוסיים במהלך קמפיין הבחירות. גורם נוסף המקורב לקומי אישר את קיומו של המזכר וטען בפני סוכנות הידיעות "רויטרס" כי הדיווח בניו יורק טיימס מדוייק.

הפגישה בין השניים נערכה במסגרת תדרוך שנערך בחדר הסגלגל, בנוכחות סגן הנשיא מייק פנס והתובע הכללי האמריקני בתאריך 14 בפברואר. לפי המקור שבידיו עותק של המסמך, לאחר התדרוך, הנשיא טראמפ ביקש מכל הנוכחים מלבד קומי לעזוב את החדר. המזכרים שדווחו נכתבו על ידי קומי לאחר הפגישה ביניהם, בו הוא ציטט כמה מאמירותיו של טראמפ, מחשש שהוא מנסה לעצור את החקירה.

"אני מקווה שאתה רואה דרך בה תשחרר מזה, פלין הוא בחור טוב", צוטט הנשיא במזכר. קומי כתב שטראמפ ניסה לשכנע אותו שהיועץ לביטחון לאומי מייקל פלין "לא עשה שום דבר רע". המקור, שבידיו המזכרים המדוברים, טען בפני הניו יורק טיימס שקומי מקווה שיש הקלטות מתוך השיחות בחדר הסגלגל, בעקבות האיום של טראמפ לפרסם את השיחות ביניהם.

בבית הלבן הכחישו את הדברים ואמרו כי הנשיא רק ציין בפניי ראש ה-FBI שפלין הוא גיבור מלחמה ו"בחור טוב". מנגד ביטלו את הטענות שהנשיא ניסה לעצור את החקירה: "קומי עיוות את הדברים".

''בחור טוב, לא עשה כלום'', פלין (רויטרס)
''בחור טוב, לא עשה כלום'', פלין (רויטרס)

ביום שישי האחרון דיווח ה-"ניו יורק טיימס" שמנהל ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, סרב להביע נאמנות לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על פי הדיווח, קומי התחייב ליחסים המבוססים על "כנות" בלבד, ולא נענה להפצרות הנשיא בנושא. לאחר מכן טראמפ הודיע על פיטוריו של קומי לכאורה בשל "אובדן אמון".

באותו יום הספיק טראמפ לשלוח איום חריג לראש ה-FBI שפיטר מספר ימים לפני כן - והזהיר אותו מלהדליף מידע לתקשורת, ולא, יפרסם הקלטות מהשיחות ביניהם. הנשיא תקף גם אמצעי התקשורת ואת המפלגה הדמוקרטית: "המציאו קשרים בין אנשי הקמפיין שלי לרוסים כי הם מתוסכלים מההפסד".