סקר: באירופה רוצים צו כמו של טראמפ

לפי נתוני סקר שערך מכון מחקר בריטי, רוב משמעותי ב-8 מתוך 10 מדינות באיחוד האירופי מתנגד להגירת אזרחים ממדינות מוסלמיות לאירופה

מוסלמיות בבורקה

אזרחי אירופה נגד הגירת מוסלמים: ביקורת חריפה על צו ההגירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשמעה משני עברי האוקיינוס האטלנטי, אך סקר חדש ומקיף מגלה כי ב-10 מדינות מובילות באיחוד האירופי דווקא מביעים תמיכה בסגנון כזה של הגבלות על מוסלמים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הסקר שנערך על ידי קבוצת חוקרים של "המכון המלכותי לענייני חוץ" בלונדון מצא, כי 55% מאזרחי המדינות שנבדקו מאמינים כי הגירת מוסלמים כפי שהיא מתקיימת כיום צריכה להיפסק.

יותר מ-10,000 אזרחים מפולין, הונגריה, בריטניה, אוסטריה, איטליה, צרפת, ספרד, יוון, גרמניה ובלגיה השתתפו בסקר, ולבד מ-2 מדינות - בכולן התנגדו לכניסה של מוסלמים למדינותיהם.

לפי הממצאים, הרוב המשמעותי נגד מוסלמים קיים בפולין (71%), בגרמניה (53%), בבריטניה (47%) ובספרד (41%). יצויין כי הסקר נערך בתקופה שבה אזרחי אירופה התעוררו למציאות שבה פיגועי דריסה וירי ברחובות הערים המרכזיות בה אינם יוצאי דופן, ובתקופה שבה מפלגות ומנהיגי ימין מצביעים על ההגירה כגורם משמעותי לעלייה באחוז האבטלה.

עוד עולה כי התומכים בהפסקת ההגירה נמצאים על כל הקשת הפוליטית. 75% אמנם הגדירו עצמם כימנים, אך השאר הגדירו עצמם כאנשי שמאל. הנתונים מצביעים על כך שהתמיכה בהפסקת הגירה פופולרית יותר בקרב מבוגרים ובעלי השכלה פחותה מאשר בצעירים משכילים.

במכון המחקר שערך את הסקר כינו את הממצאים "מדהימים" ואמרו בהודעה לעיתונות כי הנתנונים מצביעים על "התנגדות ציבורית כלפי הגירה נרחבת ממדינות מוסלמיות".