הקמפוסים בארה"ב סוערים: עימותים ועצורים בטקסס ובקליפורניה

המחאה נגד ישראל באוניברסיטאות מחריפה, כשהלילה כ-50 מפגינים באוני' דרום קליפורניה שסירבו להתפנות משטח הקמפוס - נעצרו. בטקסס - מוחים פונו בכוח, צלם עיתונות הופל על הקרקע בידי שוטרים ונעצר. מושל טקסס: "המפגינים צריכים לשבת בכלא". בהרווארד פרצו סטודנטים לאזור סגור בקמפוס וקראו לאינתיפאדה. מאהל מחאה יוקם גם בפרינסטון

זמן צפייה: 02:56

המחאה נגד ישראל באוניברסיטאות בארצות הבית מתפשטת: כ-50 מפגינים פרו-פלסטיניים נעצרו באוני' דרום-קליפורניה (USC) אחרי שסירבו להתפנות משטח הקמפוס - שנסגר רשמית. במקביל, מחאה סוערת התקיימה גם באוני' טקסס שבאוסטין, שם השוטרים תועדו מפנים את המפגינים בכוח. בתקרית חריגה, צלם של "פוקס ניוז" הופל בידי השוטרים - ונעצר.

מושל טקסס גרג אבוט אמר בתגובה על ההפגנות הסוערות באוני' שבמדינתו: "המפגינים הללו צריכים לשבת בכלא, וצריך לסלק את הסטודנטים שמצטרפים להפגנות האנטישמיות ומלאות השנאה האלה. המעצרים יימשכו עד שהקהל יתפזר. טקסס לא תסבול אנטישמיות, נקודה".

בתוך כך, ההפגנות הסוערות באקדמיה מתרחבות גם מחוץ לארה"ב. אחרי שמפגינים פרו-פלסטינים פונו בלילה משטח המכון למדעי המדינה בפריז, הבוקר החלו הסטודנטים להקים מתחם אוהלים בכניסה למבנה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-242540925' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_8qonpc0t' duration='38']

גם בהרווארד, מהמוסדות האקדמיים החשובים בעולם, מפגינים פרצו לאזור מתוחם בקמפוס והקימו בו מתחם אוהלים - תוך שהם קוראים: "יש רק פתרון אחד - אינתיפאדה". לפי דיווח בארה"ב, מאהל מחאה נגד ישראל יוקם גם באוני' פרינסטון שבניו ג'רזי. הפגנות נוספות התקיימו באוני' העילית MIT שבמסצ'וסטס, באוני' בראון שברוד איילנד, אוני' מישיגן ועוד. המוחים דורשים מהמוסדות האקדמיים ללחוץ על הממשל האמריקני במטרה לגרום לו לרסן את התקיפות הישראליות ברצועה.

עימותים ועצורים בטקסס
עימותים ועצורים בטקסס | צילום: רויטרס

אתמול, יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון ביקר במוקד המחאות - אוני' קולומביה שבניו יורק. לדבריו, ביקורו נועד להביע תמיכה בסטודנטים היהודים באוניברסיטה, שסופגים איומים וקריאות אנטישמיות מצד המפגינים. סטודנטים קראו לעברו קריאות גנאי ובוז. במקביל, נמשך המשא ומתן של הנהלת "קולומביה" עם המוחים, על פינוי מאהל המחאה המרכזי שלהם משטח הקמפוס.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404242017' autoplay='0' credit='עומר מירון/לע"מ ' desc='נתניהו: "מה שקורה בקמפוסים מזכיר את גרמניה בשנות ה-30"' poster='' kid='1_5k5yf3d5' duration='128']

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למחאות נגד ישראל באקדמיה האמריקנית. בסרטון שפרסם בשפה האנגלית, אמר: "מה שקורה בקמפוסים בארה"ב מזכיר את גרמניה בשנות ה-30. כנופיות אנטישמיות השתלטו על אוניברסיטאות מובילות, קוראות להשמדת ישראל ותוקפות סטודנטים יהודים. התגובה של ראשי האוני' מבישה, הם צריכים לעשות יותר. כל מי שמודאג לגבי העתיד והערכים המשותפים שלנו - קומו ועצרו את האנטישמיות עכשיו".