תופעה במנצ'סטר: קעקוע כתרומה לנפגעי הפיגוע

מכוני הקעקועים במנצ'סטר הומים בימים האחרונים: מאות מתושבי העיר מתקעקעים בדבורה, סמל העיר, כדי להביע סולידריות עם נפגעי הפיגוע הקטלני

תושבי מנצ'סטר ממשיכים להתגייס לטובת קורבנות הפיגוע הקטלני שגבה את חייהם של 22 בני אדם והוביל לפציעתם של עוד עשרות, וכעת מצאו דרך מקורית במיוחד: קעקוע לתרומה. תושבי העיר בוחרים להתקעקע בציור של דבורה - סמל עיר הפועלים - כשאת הכסף מהקעקועים תורמים המכונים המקומיים לרווחת נפגעי הפיגוע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הדבורה מהווה את סמל העיר, ומייצגת "כוורת פעילות" בעיר התעשייתית. לאחר הפיגוע, הפכה הדבורה לאות הזדהות והפגנת עוצמה של התושבים לאור האירוע הקשה. המכונים מציעים את הקעקוע בעלות סמלית של 50 ליש"ט - כ-230 שקלים, אולם מקעקעים רבים אומרים כי הם מקעקעים אנשים גם בעלות נמוכה יותר במידה והם לא עומדים בתשלום.

הביקוש הגבוה לקעקוע הוביל לכך שעוד ועוד מכונים הצטרפו ליוזמה, וחלקם נותרים פתוחים אפילו עד 2 לפנות בוקר. רבים עומדים בתורים, למרות הגשם היורד באזור בימים האחרונים, וממתינים בסבלנות לתורם להתקעקע לאות הזדהות - ולמרות ההמתנה הארוכה, רבים מהם צוחקים ומשוחחים בהנאה בעודם מחכים לתורם תחת המחט. לדברי המקעקעים, מאות רבות כבר בחרו בעיטור הקבוע.

בין המקועקעים הממתינים בתור היו גם בני משפחה אחת, שהגיעו כולם להתעטר בדבורה והיו מוכנים להמתין בתור למשך שלוש שעות כדי לעשות זאת. בהם הייתה גם הבת פופי, שזה הקעקוע הראשון שלה. למרות החשש המסוים מהכאב שהיא צפויה לעבור, היא אומרת שזה "מרגיש כמו הדבר הנכון לעשות". לדבריה, כשתסתכל על הקעקוע בעוד 30 שנים תדע שהיא עשתה מה שיכלה כדי לעזור.