החלה פעילות משלחת הסיוע למקסיקו

המשלחת הישראלית, ובה 70 חיילים וקצינים, כבר החלה לסייע במאמצי החילוץ בשניים מהאתרים שקרסו במקסיקו סיטי

משלחת החילוץ הישראלית החלה את פעילותה במקסיקו: הישראלים הצטרפו לצוותי חילוץ בבית ספר ובבניין מגורים במקסיקו סיטי. המשלחת הישראלית פועלת בשניים מתוך 38 מאמצי החילוץ בעיר, כשקיים חשש ללכודים בבית הספר, שנפגע קשות ברעידה. סך הכל קרסו בעיר 46 בניינים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המשלחת, ששמה "קול שופר למרחק", מונה כ-70 חיילים וקצינים בשירות סדיר ובמילואים מפיקוד העורף ומחיל האוויר, ביניהם מומחים הנדסיים, שיעסקו בהערכת הנזקים ובמתן סיוע הנדסי בזירות ההרס ואנשי חילוץ והצלה למשימות אלה. ממשרד החוץ נמסר כי המשלחת הישראלית היא המשלחת הזרה הרביעית להגיע למקסיקו, אחרי משלחות מהמדינות השכנות - הונדורס, אלסלבדור ופנמה. בהמשך יגיעו משלחות מארה"ב וספרד.

70 ישראלים מסייעים במאמצי החילוץ | צילום: משרד החוץ

יותר מ-2,000 בתי ספר נפגעו

עיקר המאמצים מתרכזים סביב מספר בתי ספר שקרסו בזמן ששהו בהם תלמידים רבים. לדברי משרד החינוך במקסיקו, יותר מ-2,000 בתי ספר ציבוריים נפגעו כתוצאה מרעידת האדמה. בבית הספר "אנריקה רבסאמן" בדרום מקסיקו סיטי הוצאו מבין ההריסות 25 גופות, מתוכם 21 של ילדים. 30 תלמידים עדיין נעדרים.

בשעות הלילה הצליחו כוחות ההצלה ליצור קשר עם ילדה בת 12 שנלכדה תחת ההריסות של בית הספר שקרס. המחלצים נתנו לה חמצן ומים, ובעודה לכודה היא סיפרה לטלוויזיה המקומית כי היא "נוגעת" בשני תלמידים נוספים שקרובים אליה, אם כי היא לא הצליחה לומר אם הם בחיים.

המשלח הרביעית להגיע למקום | צילום: משרד החוץ

בתוך כך, הוועד האולימפי ביקש ממינהל הספורט במשרד התרבות והספורט לסייע בחילוצה של נבחרת השחייה הפראלימפית. הנבחרת, בה שישה שחיינים, מאמן ושני מלווים, הגיעה למקסיקו סיטי לפני מספר ימים כהכנה לקראת אליפות העולם, שאמורה הייתה להיפתח ב-30 בחודש.

בעקבות רעידת האדמה החליט הוועד הפראלימפי הבינלאומי לבטל את אליפות העולם. בתיאום עם צה"ל ובעקבות פנייה למרכז המצב של משרד החוץ, הוחלט להחזיר את הנבחרת ארצה במטוס הסיוע המיוחד שהביא את משלחת פיקוד העורף ומשרד החוץ למדינה. המטוס אמורה לנחות בישראל מחר בשעות אחר הצהריים.