סוף עצוב: התינוק צ'ארלי מת

לאחר שבית המשפט דחה את בקשתם להעבירו לטיפול בארה"ב, ולאחר שהודיעו על הפסקת המאבק, ניתקו הוריו של התינוק הבריטי צ'ארלי את בנם ממכשירי ההחייאה

צ'ארלי והוריו
צ'ארלי והוריו | צילום: CNN

צ'ארלי גארד, התינוק בן ה-11 חודשים שהוריו נאבקו להעניק לו טיפול רפואי בשל המחלה הגנטית הנדירה ממנה סבל, מת היום (שישי) בהוספיס אליו הועבר, כך דיווחה התקשורת הבריטית. "בננו היפה איננו, אנו כה גאים בך צ'ארלי", אמרו הוריו הערב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

צ'ארלי והוריו
צ'ארלי והוריו | צילום: CNN

מוקדם יותר השבוע, לאחר שהפסידו בתביעה ראשונה ובערעור נוסף, ולאחר שפנו לבית המשפט העליון במדינה, הודיעו הוריו של צ'ארלי כי הם מפסיקים את מאבקם. בחודשים האחרונים הוריו של צ'ארלי נאבקו לשלוח אותו לטיפול מיוחד בארה"ב, למרות התנגדות הרופאים - שקבעו שכדי למנוע ממנו סבל יש לבצע המתת חסד. אחרי שתי פסיקות משפטיות שתמכו בעמדת הרופאים, דו גם בית המשפט העליון בעניינו של צ'ארלי. "זמנו של הילד תם", אמר עורך דין מטעם המשפחה. "זה כבר מאוחר מדי בשביל צ'ארלי, הנזק נעשה".

צ'ארלי בבית החולים
צ'ארלי בבית החולים | צילום: CNN

סיפורו הקשה של צ'ארלי והחלטות הרופאים ובית המשפט משכו תשומת לב רבה בבריטניה ובאירופה כולה והעלו לדיון שאלות משפטיות ומוסריות מורכבות. הוריו, כריס גארד וקוני ייטס, רוצים שבנם יקבל טיפול מיוחד שניתן לקבל רק בארה"ב, אבל הרופאים שמטפלים בצ'ארלי טוענים שאין הצדקה לתת לו את הטיפול. הרופאים פנו לבית המשפט שעצר את הנסיעה לטיפול בצידו השני של האוקיינוס וקוראים לבצע בצ'ארלי המתת חסד.

צ'ארלי סבל מפגם גנטי שפוגע בתאים שאחראים לייצור האנרגיה בגוף והנשימה, הוא לא יכול לזוז ולנשום בלי מכונות. המקרה של צ'ארלי הגיע לשולחנו של האפיפיור, הנשיא האמריקני וראש ממשלת בריטניה, אבל גם תשומת הלב הזו לא סייעה לו לחיות.