ברצלונה אבלה: טקס זיכרון לנרצחים

קתדרלת ה"סגרדה פמיליה", שהייתה אמורה להיות היעד לפיגוע של חוליית דאע"ש, משמשת היום כאתר למיסה לזכר 14 קורבנות הפיגועים בספרד

ספרד מוכת האבל עוד מנסה להתאושש משני הפיגועים שבוצעו על אדמתה, בברצלונה ובקמברילס. הבוקר (ראשון) נערכה מיסה לזכר הקורבנות בקתדרלת ה"סגרדה פמיליה". מדובר לא רק באחד האתרים המזוהים ביותר עם ברצלונה, אלא גם באחד מיעדי הפיגוע שנמנע. מלך ספרד, ראש הממשלה ובכירים נוספים השתתפו באירוע וחלקו כבוד לנרצחים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

משטרת קטלוניה הודיעה היום שהיא חוקרת את התיאוריה על פיה 12 אנשים שיתפו פעולה כדי לבצע פיגוע טרור עצום בברצלונה ביום חמישי האחרון. על פי התיאוריה הזו, אדם אחד עדיין במנוסה. דובר המשטרה אלברט אוליבה אמר שהמבוקש הוא יליד מרוקו בן 22 בשם יונוס אבו-יעקוב, הוא גם טען שאי אפשר עדיין לאשר אם אדם אחד או יותר נהרגו בפיצוץ הבית שבו אוחסנו בלוני הגז שהוכנו לפיגוע הענק, פיצוץ בבית בעיירה אלקנאר ביום רביעי" "זה היה יכול להיות אדם אחד, שניים או אפילו שלושה"

בתוך כך, רבי מאיר בר-חן, הרב הראשי של קטלוניה, אמר כי הקהילה היהודית באזור "אבודה" בשל התחזקות האסלאם הקיצוני והכשלון של הרשויות לטפל במשבר. הרב קרא למאמינים לעזוב את ספרד, אותה כינה "חממה של טרור אסלאמי" בשנים האחרונות, וכעת הוא שב וקורא ליהודים לרכוש נכס בישראל: "אל תחשבו שאנחנו כאן לתמיד, המקום הזה אבוד".

עומדים דקת דומייה בברצלונה (רויטרס)
עומדים דקת דומייה בברצלונה (רויטרס)

הרב בר-חן הוסיף במסר לקהילתו: "אל תחזרו על הטעות של יהודי אלג'יריה ו-ונצואלה. תצאו מכאן, ועדיף מוקדם ממאוחר". הרב ציין כי לא רק קטלוניה הופכת למסוכנת עבור יהודים: "אירופה אבודה, האסלאם רק מקצין".

בכירים בספרד אמרו כי בעקבות שני הפיגועים בשבוע שעבר תתוגבר האבטחה בכל האירועים הומי-האדם, וכן תתוגבר האבטחה בגבול צרפת. לקראת משחקה של קבוצת ברצלונה, אליה צפויים להגיע כ-100 אלף צופים, המשטרה תיערך בהתאם ובפתיחת המשחק תתקיים דקת דומיה. 53 מפצועי הפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים במדינה, מהם 13 שסכנה נשקפת לחייהם.

שומרים על כוננות בספרד (רויטרס)
שומרים על כוננות בספרד (רויטרס)