הנשיאים בוש בהודעה משותפת: לדחות את האנטישמיות

ג'ורג' בוש האב והבן, נשיא ארה"ב ה-41 וה-43 במספר, בעקבות האירועים בווירג'יניה: "אמריקה צריכה תמיד לדחות את הקנאות הגזענית"

בוש האב והבן מגיבים לאירועים | צילום: רויטרס

ביקורת נגד טראמפ: הנשיאים ג'ורג' בוש הבן והאב מתייצבים מול הנשיא המכהן משורות המפלגה הרפובליקנית, בעקבות דבריו בנוגע לאלימות בווירג'יניה. השניים פרסמו הודעה מיוחדת ומשותפת בה כתבו: "אמריקה צריכה תמיד לדחות את הקנאות הגזענית, את האנטישמיות ואת השנאה בכל צורותיה".

הנשיא ה-43, בוש הבן | צילום: רויטרס

ההודעה למעשה מתנערת מדבריו של טראמפ ש"גינו את האלימות משני הצדדים". הנשיאים לבית משפחת בוש כתבו שהם מתפללים למען אלו שנפגעו בהפגנות שנערכו בשארלוטסוויל ומזכירים את דבריו של התושב המפורסם ביותר של העיר, תומאס ג'פרסון, שכתב בהכרזת העצמאות האמריקנית שכולם נולדו שווים וזכאים לזכויות שוות. בהודעה הנשיאים כותבים שהאמיתות האלה נכונות תמיד ושזורות בהיסטוריה של האומה האמריקנית.

בוש האב ורעייתו ברברה | צילום: רויטרס

גם הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם שלח היום אזהרה לטראמפ ואמר שהרטוריקה שלו בנוגע לאלימות של הלאומנים ואלו שמאמינים בעליונות הגזע הלבן מפלגת את העם האמריקני. "מר טראמפ, אני קורא לך לנסות ולאחד אותנו כאומה אחרי האירועים הנוראיים האלה בשארלוטסוויל, המילים שלך מחלקות את אמריקה, לא מרפאות אותה".

''גם השמאל אשם''. טראמפ | צילום: רויטרס

גראהם אמר בריאיונות לתקשורת שההערות של הנשיא אמש, שהשווה בין האלימות של ארגוני הימין הקיצוניים והמפגינים שהתייצבו מולם, הן "צעד לאחור" עבור החברה האמריקנית: "אני ואחרים לא תומכים בהשוואה הזו".

לעומת הבכירים ממפלגתו של טראמפ, מנהיג הימין דיויד דיוק ומי שתומך בעליונות הגזע הלבן, דווקא בירך על הדברים של הנשיא והודה לנשיא על ההאשמות שהפנה ל"שמאל הקיצוני". דיוק טען שלנשיא יש "יושרה ואומץ".

אתמול, יממה בלבד לאחר שגינה בתקיפות את אירוע הדריסה בהפגנת הימין הקיצוני בווירג'יניה, האשים טראמפ גם את השמאל בעימותים שמתקיימים מאז הדריסה בשבת, והוסיף כי המפגינים מהשמאל תקפו לאומנים לבנים שמחו נגד הכוונה להסיר את הפסל של גנרל הקונפדרציה. "הם תקפו אחד את השני עם אלות" אמר טראמפ לכתבים בתשובה לשאלות שהופנו אליו בלובי של בניין טראמפ בניו-יורק. "זה היה נורא לצפות בזה".