ארה"ב: רפורמת הבריאות של טראמפ - הנתונים נחשפים

דוח שהוגש לקונגרס האמריקני ניתח את טיוטת החוק בניסוחה הנוכחי. המשרד שחיבר את הדוח צופה שהחוק יביא לכך שעד שנת 2026 יאבדו 22 מיליון אזרחים את ביטוחי הבריאות שלהם

מכה לרפורמת הבריאות של טראמפ
מכה לרפורמת הבריאות של טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עדיין נאבק למלא את אחת מהבטחות הבחירות הגדולות ביותר שלו: להחליף את "אובמה קר", חוק הבריאות שעבר תחת ממשלו של קודמו ברק אובמה. אבל דוח שהוגש לקונגרס אמש (שני) ונחשף בכלי התקשורת צפוי לפגוע בסיכויים של הנשיא טראמפ להעביר את הרפורמה שלו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הדוח ניתח את הטיוטה כפי שהוגשה לסנאט האמריקני בשבוע שעבר. מהדוח עולה כי 22 מיליון אזרחים אמריקנים צפויים לאבד את ביטוח הבריאות שלהם עד שנת 2026 אם רפורמת הבריאות של טראמפ תעבור במתכונתה הנוכחית. עוד עולה מהדוח כי הרפורמה תפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב בכ-321 מיליארד דולר עד 2026.

הדוח חובר בידי משרד התקציבים של הקונגרס האמריקני והוא אינו פוליטי. על כן הוא צפוי לפגוע ביכולת של טראמפ לקדם את רפורמת הבריאות שלו, לה מתנגדת גם המפלגה הדמוקרטית וגם עמיתים של טראמפ מתוך המפלגה הרפובליקנית.

מתנגדים מבית לרפורמה של טראמפ

לפני כחודשיים הצליח טראמפ לבטל את האובמה-קר בבית הנבחרים במה שמהווה הישג, אך ביטולו הסופי עדיין טעון אישור של הסנאט, והסיכוי לכך כרגע נראה קלוש בשל עמיתים רפובליקנים של טראמפ שהכריזו בפומבי על התנגדותם לרפורמה של טראמפ.

"החוק הזה יגיע לשום מקום במהירות בסנאט", הבטיח הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר. "במקום לנסות להעביר שוב גרסה קצת שונה של טראמפ-קר, שמשמעותו פחות טיפול במחיר גבוה יותר, הסנאטורים הרפובליקנים צריכים לא לקפוץ מהצוק יחד עם חבריהם בבית הנבחרים אלא לעבוד עם הדמוקרטים כדי לשפר את מערכת הבריאות שלנו יחד".

החוק החדש מבטל מספר מהמיסים שאפשרו את מימון ביטוח הבריאות - בהם על בעלי הכנסה גבוהה, מבטחים ומכוני שיזוף - ומבטל מספר מהסבסודים הממשלתיים לאנשים שרוכשים את הביטוח שלא דרך מקום העבודה שלהם. בנוסף, החוק החדש לא אוסר על העלאת התעריף לסובלים ממחלות קודמות - בכלל זה גם היריון - כפי שנאסר תחת האובמה-קר.