ראש ממשלת רוסיה: יחסינו עם אמריקה בשפל הסטורי

ראש ממשלת רוסיה דימיטרי מדבדב התייחס בריאיון בלעדי ליחסים בין רוסיה וישראל ולטענות על התערבות רוסית במערכת הבחירות בארה"ב.

ראש ממשלת רוסיה דימטירי מדבדב אמר בריאיון מיוחד ליונית לוי, ששודר אמש (שבת) בחדשות סוף השבוע, כי היחסים בין ישראל לארצו טובים וכי הקרמלין אינו מתערב בנעשה בבחירות בארה"ב. "היחסים שלנו עם ארה"ב בשפל היסטורי", ציין ראש הממשלה הרוסי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בנוגע לסיוע לאסד ולתמיכה באירן, אמר מדבדב כי לרוסיה ישנם יחסים לתחזק גם עם מדינות אחרות. "העברנו לאירן את מערכת הטילים S-300 רק לאחר שהושגו הבנות עם המעצמות", ציין ראש הממשלה הרוסי.

מדבדב התייחס גם לתמיכתה של רוסיה בהחלטה האנטי ישראלית שהתקבלה באונסק"ו. "אני חושב שכל הנושא הזה נופח", הבהיר. "זו הפעם העשירית שמתקבלת החלטה כזו. רוסיה תמיד הכירה בזכותו של העם היהודי על ירושלים".

"אני חושב שבלתי אפשרי להשפיע על תוצאות הבחירות בארצות הברית", הצהיר מדבדב. הוא הוסיף כי "לפני כמה ימים אמר הנשיא פוטין - ואמר נכון - שארצות הברית היא לא רפובליקת בננות שאפשר ללחוץ עליה ולהכתיב מי יהיה נשיאה".

"יש ביני לבין גברת קלינטון היכרות מהתקופה בה כיהנה כשרת החוץ - הייתי אז נשיא, נפגשתי ושוחחתי איתה", המשיך ראש הממשלה הרוסי, "היא מקצוענית". על המועמד הרפובליקני לנשיאות אמר כי "אין לי היכרות עמו, אך אין ספק שהוא אדם מבריק".

בהתייחסו להדלפת המיילים של קלינטון, הכחיש מדבדב לחלוטין כל מעורבות רוסי בנושא. "אינני יודע מה מניע את האנשים שמפרסמים את החומרים האלה", הכריז, "היום זה יכול להיות פרסום אחד, מחר פרסום אחר. העולם הפך לשקוף כל כך, אף אחד לא יכול להסתתר. כל אחד שמשתמש באמצעי תקשורת אלקטרוניים צריך להבין את זה, זה הכל".