במשטרה חושדים: טבח הילדים במנצ'סטר - "רשת טרור"

המשטרה הבריטית חשפה כי נעצרו עד כה 4 חשודים במעורבות בפיגוע הטרור במנצ'סטר, שגבה את חייהם של לפחות 22 בני אדם

פצועים לאחר הפיגוע, פיגוע, טרור, מנצ'סטר, בריטניה
פצועים לאחר הפיגוע, פיגוע, טרור, מנצ'סטר, בריטניה | צילום: sky news, Joel Goodman

מפקד משטרת מנצ'סטר הודיע כי ארבעה אנשים נעצרו עד כה בחשד למעורבות בפיגוע הטרור הקטלני בתחילת השבוע, בו נרצחו 22 בני אדם ועוד 59 נפצעו. לדבריהם, נחקרת האפשרות שרשת טרור היא העומדת מאחורי הפיגוע. עוד חשף כי בין ההרוגים גם שוטר. אחיו הצעיר של המחבל נעצר בלוב, בחשד שקיים קשרים עם אנשי המדינה האסלאמית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתוך כך, אביו של סלמן עבדי, החשוד בביצוע הפיגוע, טוען כי בנו חף מפשע. לדברי רמדאן עבדי, הוא שוחח עם בנו רק לפני חמישה ימים, אז התכונן לביקור מתוכנן בסעודיה ונשמע "נורמלי". לדבריו, סלמן ביקר בלוב לפני כחודש וחצי. "אנחנו לא מאמינים בהריגת חפים מפשע, זה לא אנחנו", אמר האב לסוכנות הידיעות AP. עוד הוסיף כי בן נוסף, איסמעיל, נעצר ביום שלישי בבוקר.

האב הסביר כי סלמן תכנן לבקר בסעודיה לאחר שיבלה את חודש הרמדאן בלוב, יחד עם משפחתו. משפחת אבדי ברחה מטריפולי בשנת 1993 לאחר שכוחות הביטחון של קדאפי הוציאו נגדם צו מעצר, ומצאו מקלט מדיני בבריטניה.

חשד: רשת טרור אחראית לפיגוע
חשד: רשת טרור אחראית לפיגוע | צילום: רויטרס

רשת CNN האמריקנית פרסמה היום כי מי שחשוד כמחבל, נסע למספר שבועות ללוב וחזר לבריטניה ימים ספורים לפני פיגוע הטרור הרצחני. בתוך כך דווח על חשוד חמישי שנעצר הערב בחשד למעורבות בפיגוע. על פי הדיווחים החשוד נתפס כשהוא מכנן לעלות לאוטובוס וכשבידו חבילה חשודה.

בעקבות הפיגוע, הועלתה אמש רמת הכוננות במדינה לרמה הגבוהה ביותר, מ"חמור" ל"קריטי" - לראשונה מזה עשור. במסגרת השינוי כוחות צבא חמושים צפויים לפטרל ברחובות ולתגבר את כוחות המשטרה מחשש למתקפת טרור נוספת על אדמת בריטניה. ראש הממשלה תרזה מיי הסבירה את הצעד בכך שישנו "איום ממשי למתקפה נוספת".

"אני רוצה להדגיש את מקצועיותם של שירותי החירום וגבורתם של תושבי העיר מנצ'סטר", אמרה מיי. במעשיהם הם הוכיחו שפחדנות ורוע תמיד יובסו על ידי טוב וגבורה וכי ערכיה של בריטניה, הדוגלת בליברליזם ובריבוי דעות תמיד יגברו על אידיאולוגית השנאה של הטרור". מיי הסבירה כי רמת הכוננות הועלתה בשל התרעות על פיגועים נוספים בבריטניה וכי המחבל לא פעל לבד אלא היה לפי ההערכות חלק מתשתית טרור מאורגנת בממלכה.

בדבריה, הסבירה ראשת הממשלה כי מעתה, במסגרת העלאת הכוננות, צפוי הציבור להיתקל בחיילים חמושים ברחובות. "משמעות הדבר היא ששוטרים חמושים שאחראים על אבטחת האתרים המרכזיים יוחלפו מעתה על ידי חיילים מזוינים, מה יאפשר למשטרה להגדיל באופן משמעותי את כמות השוטרים. לכן, אתם עשויים לראות אנשי צבא פרוסים באירועים שונים כמו בהופעות ומשחקי ספורט".

[brightcove_iframe video_id='manchester_full_vtr2_n20170523_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']