מתה האישה העשירה ביותר בעולם: "לכולנו הייתה הערצה עמוקה לליליאן"

יורשת ענקית היופי "לוריאל" לילאן בטנקורט מתה בשנתה בגיל 94, כך מסרה משפחתה. בטנקורט, שהונה מוערך ביותר מ-34 מיליארד דולרים, סבלה מדמנציה בשנות חייה האחרונות

בטנקורט. הלכה לעולמה בגי 94 | צילום: רויטרס

לילאן בטנקורט, יורשת לוריאל והאישה העשירה בעולם, הלכה לעולמה בגיל 94 - כך מסרה הערב (חמישי) משפחתה. שווייה של בטנקורט הוערך ב-39.5 מיליארד דולרים, והיא מוקמה במקום ה-14 ברשימת עשירי העולם.

"לכולנו הייתה הערצה עמוקה לליליאן, שתמיד השגיחה על לוריאל, החברה ועובדיה", אמר מנכ"ל ז'אן-פול אגון. "היא היית המאוד קשורה להצלחה ולפיתוח של החברה". עוד הוסיף כי "היא אישית תרמה רבות להצלחת החברה לאורך השנים. אישה נפלאה עזבה אותנו, ולעולם לא נשכח אותה".

בטנקורט הייתה מעורבת בשנים האחרונות במספר מאבקים משפטיים: הראשון, והחמור שבהם, עסק במנהל הכספים של בטנקורט, שהואשם בכך שגרם לה להעביר מעטפות מזומנים לחברים במפלגת הימין של הנשיא דאז ניקולא סרקוזי במהלך קמפיין הבחירות שלו. אפילו סרקוזי עצמו היה חשוד במעורבות בפרשה, אולם כל האישומים נגדו בוטלו בשנת 2013. שמונה בני אדם נמצאו אשמים בניצול הדמנציה בה לקתה בטנקורט, ומנהל הכספים חויב לשלם לה 172 מיליון דולרים לצד עונש מאסר בן שלוש שנים.

תיק נוסף שנדון בבית המשפט נסב סביב שאלת צלילות דעתה בעת שהעבירה לצלם יצירות אמנות וביטוחים בשווי של כמעט מיליארד אירו. בשנת 2007 תבעה בתה של בטנקורט את הצלם בגין ניצול חולשה, וטענה כי אף שמעה אותו מבקש להיות מאומץ על ידי אמה.

[brightcove_iframe video_id='mivzak18_vtr2_n20170921_v1' autoplay='0' credit='מבזק חדשות עם עמליה דואק' desc='' kid='' duration='0'']