"ארה"ב תידרש להחזיר דיפלומטים"

ימים לאחר אישור חבילת הסנקציות האמריקניות על רוסיה בניגוד לדעתו של הנשיא טראמפ, גורם רוסי אמר כי בתגובה מוסקבה תדרוש מארה"ב להשיב עובדי השגרירות ברוסיה

שפל ביחסים? טראמפ ופוטין
שפל ביחסים? טראמפ ופוטין | צילום: SKY NEWS

רוסיה תדרוש מארה"ב לקצץ את צוות השגרירות האמריקנית במוסקבה בכ-200-300 עובדים בתגובה לסנקציות החדשות שוושינגטון אישרה השבוע. כך צוטט היום (שישי) בכיר רוסי בסוכנות הידיעות הרוסית אינטפרקס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אנחנו לא מדברים על עשרות, אלא על מאות דיפלומטים ועובדי טכנים שעובדים בשליחות הדיפלומטיה האמריקנית ברוסיה", הסביר הגורם הרוסי.

מוקדם יותר היום אישרה רוסיה את הדיווח על הדרישה להעזיב משטח המדינה דיפלומטים בתוך כחודש. מוסקבה אף טענה שתנכס לעצמה רכוש דיפלומטי של ארה"ב. זאת, בתגובה לסנקציות האמריקניות שאושרו השבוע בסנאט אותן כינתה מוסקבה "לא חוקיות".

רוסיה: "צעד לפני הרס היחסים"

הסנקציות, שאושרו ברוב של 98 תומכים מול שני מתנגדים בלבד, אושרו בקונגרס האמריקני בניגוד לחוות דעתו של הבית הלבן שטען כי הסנקציות יעיבו על היחסים עם רוסיה. כעת משאושרו הסנקציות, הן דרושות את אישורו של הנשיא טראמפ שצריך להכריע האם להטיל וטו על ההחלטה או לאשרה כדי שתהפוך לחוק מחייב.

עם אישורן של הסנקציות מוקדם יותר השבוע תקפה רוסיה בחריפות את ההחלטה והודיעה כי האישור מהווה "צעד לפני הרס היחסים" בין המדינות. גורמים במוסקבה הזהירו כי הסנקציות החדשות יובילו את יחסי המדינות למשבר חסר תקדים.

"היוזמים ונותני החסות להחלטה הזו לוקחים צעד רציני מאוד בכיוון של הריסת האפשרויות לנורמליזציה של היחסים עם רוסיה", אמר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב. הדיפלומט הבכיר אמר כי הסנקציות לא מותירות מקום לשיפור היחסים בין המדינות בעתיד הקרוב.