טראמפ בריאיון: "תכננתי לפטר את קומי בכל מקרה"

הנשיא טראמפ התראיין ברשת NBC והתייחס לפיטורים המתוקשרים והמפתיעים של ראש הבולשת האמריקנית ג'יימס קומי. "החלטתי לפטר אותו בלי קשר להמלצת משרד המשפטים - הוא יהיר", אמר הנשיא

טראמפ, ג'יימס קומי. "היה שחצן", טראמפ וקומי
טראמפ, ג'יימס קומי. "היה שחצן", טראמפ וקומי | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התראיין הערב (חמישי) לרשת NBC האמריקנית והגיב בקולו לפיטורי ראש ה-FBI ג'יימס קומי. "הייתי מפטר אותו בלי קשר להמלצה של משרד המשפטים", טען טראמפ. "הוא יהיר".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''היה שחצן'', טראמפ וקומי
''היה שחצן'', טראמפ וקומי | צילום: רויטרס

במהלך הריאיון תקף טראמפ בחריפות את מי ששימש עד לא מזמן באחד התפקידים הבכירים בקהיליית הביטחון האמריקנית. "הוא שחצן ואחד שאוהב להיות במרכז העניינים", אמר טראמפ. "ה-FBI היה באנדרלמוסיה. אני יודע את זה - כולם יודעים את זה". הנשיא התייחס לטענות לפיהן החליט לפטר את קומי רק לאחר שקיבל את המלצתם של התובע הכללי, ג'ף סשנס, ושל סגנו, רוד רוזנשטיין, והבהיר: "ההחלטה לפטר אותו הייתה שלי".

''הוא אמר 3 פעמים שהחקירה לא נוגעת אליי''
''הוא אמר 3 פעמים שהחקירה לא נוגעת אליי'' | צילום: רויטרס

טראמפ התייחס להצהרה שכלל במכתב הפיטורים של קומי, בה ציין כי ראש הבולשת המפוטר הבהיר לנשיא בשלושה מקרים נפרדים כי הוא אינו מצוי תחת חקירה בעניין קשרים פסולים עם הרוסים. "הוא סיפר לי את זה במהלך ארוחת ערב מאוד נעימה שקיימנו בבית הלבן, לבקשתו, אם אני לא טועה, במהלכה הוא ביקש להישאר בתפקידו כראש ה-FBI".

בהמשך, סיפר הנשיא כי התקיימו שתי שיחות נוספות, אחת ביוזמתו והשנייה ביוזמתו של קומי, בהן הבהיר שוב כי טראמפ אינו נחקר. כשנשאל האם שאל מפורשות את קומי האם החקירה נוגעת אליו ישירות, השיב טראמפ בחיוב. "אכן שאלתי אותו", הוא הבהיר. "אמרתי 'אם זה אפשרי, האם תוכל לומר לי אם אני מצוי תחת חקירה?'. הוא השיב: 'אתה לא'".

"אין קנוניה ביני או אנשי הקמפיין שלי לרוסים"

הנשיא אמר כי הוא מעולם לא ניסה לשכנע את קומי שלא להמשיך ולחקור את הקשרים לכאורה שניהלו אני המטה של טראמפ עם הרוסים במהלך הבחירות. "אני רוצה לגלות אם במהלך הבחירות היו בעיות כלשהן הקשורות ברוסיה", פירט.

טראמפ עמד בתוקף על כך כי הפיטורים של קומי אינם נועדו כדי "לשלוח מסר" למחליפו כדי שלא ימשיך ויחקור את נושא המעורבות הרוסית. "אם רוסיה עשו משהו, אני רוצה לדעת על כך", אמר טראמפ.

טראמפ חזר על עמדתו וטען כי לא ניהל קשר עם בכירים רוסיים. "אין קנוניה ביני או אנשי הקמפיין שלי לרוסים", טען. "בנוסף, הרוסים לא השפיעו על אף הצבעה".