דיווח: צ' קוריאה לקראת ניסוי נוסף

ע"פ דיווחים בכלי תקשורת בד' קוריאה, השכנה מצפון החלה בהזזת טילים והצבתם על משגרים סמוך לפיונגיאנג. אתמול שיגר קים ג'ונג און איום על האי גואם שבשליטת ארה"ב

בצ' קוריאה מתכננים שיגור נוסף? | צילום: רויטרס

האם צפון קוריאה מתכוננת לקראת ניסוי טילים נוסף? על פי דיווחים היום (שבת) בדרום קוריאה, מניתוח תצלומי לוויין ניתן לזהות תנועות חשודות של צבא צפון קוריאה. בתמונות שעל פי הדיווח זוהו בלוויין אמריקני נראים משגרי טילים בליסטיים רכובים על משגרים נעים בסמוך לבירה פיונגיאנג.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מספר גורמים העריכו כי צפון קוריאה תבצע שיגור נוסף בתאריך ה-10 באוקטובר, יום השנה ליסודה של המפלגה שבראשות השליט קים ג'ונג און. בסופו של דבר התאריך עבר ללא זיהוי של תנועות צבאיות חריגות. אך הדיווח הנוכחי מגיע מספר ימים לפני תרגיל משותף של חילות הים של ארה"ב ודרום קוריאה. האימון הקרוב, יתקיים במים הטריטוריאליים של יפן, לאחר אימון קודם שערכו במשותף צבאות ארה"ב יפן ודרום קוריאה.

ארה''ב וד' קוריאה מתכוננות לתרגיל משותף (רויטרס)
ארה''ב וד' קוריאה מתכוננות לתרגיל משותף (רויטרס)

התרגיל שיתחיל ב-16 באוקטובר צפוי להמשך כעשרה ימים ויסתיים ב-26 בחודש, במהלכו יעבדו הכוחות על תקשורת הדדית ביניהם ועל קידום שיתוף הפעולה בין הצבאות. בעיתון שיוצא לאור בדרום קוריאה צוטט מקור מדיני שהביע דאגה בעקבות הדיווח: "הצפון עשוי לבצע שיגור נוסף תוך מספר ימים במחאה על האימון הצבאי עם ארה"ב".

ביום שישי שיגרה סוכנות הידיעות של צפון קוריאה איום נוסף של שיגור טילים לאי גואם שבשטחה של ארה"ב. "מהלכים פזיזים" של ארה"ב, כהגדרת סוכנות הידיעות, ייאלצו את פיונגיאנג לנקוט פעולה.