החייל אלאור אזריה התמוטט ופונה לבדיקות

שבועות ספורים לפני ההכרעה בתיקו בבית הדין לערעורים, התמוטט לוחם כפיר אלאור אזריה ופונה למרפאה לבדיקות רפואיות, ויעבור בהמשך סדרה בדיקות נוספת

אזריה (ארכיון)
אזריה (ארכיון) | צילום: פלאש 90

החייל אלאור אזריה, הנמצא במעצר פתוח בבסיס נחשונים, התמוטט היום (ראשון) במהלך עבודות רס"ר בבסיס. אזריה פונה לבדיקות במרפאה הנמצאת בתוך הבסיס, שם עבר בדיקות שלא העלו ממצאים חריגים - אולם גורמי הרפואה החליטו שלא לקחת סיכונים, ולהעביר את אזריה למרפאה גדולה יותר בחטמ"ר בנימין לסדרה נוספת של בדיקות, בהן גם בדיקת אק"ג.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הוריו של אזריה הגיעו למרפאה להיות לצדו של בנם. מקורב למשפחה סיפר כי לא נשקפת סכנה לחייו של אזריה, אולם הוריו מודאגי. לדבריו, אים ספק כי העובדה כי אזריה כלל אינו מבין על מה הוא נשפט משפיעה עליו מאוד. שרון גל, המלווה את המשפחה מתחילת הפרשה, הוסיף בשיחה עם חדשות 2 Online כי "הלוחם נמצא מאז המשפט בלחץ נפשי כבד. הוא מאוכזב מאוד מתוצאות המשפט, וזה בטח השפיע עליו. אנחנו מקווים שזה לא משהו חמור. בני המשפחה נמצאים סביבו ומקווים שהכל יהיה בסדר".

הכרעת בית הדין הצבאי לערעורים בעניינו, הצפויה להתקבל בעוד מספר שבועות. במהלך תקופה זו אמור אזריה להשתחרר משירותו הצבאי, וטרם נקבע היכן ימתין לגזר דינו בתקופה זו - האם בבסיס, או שמא בכלא. הרכב השופטים בתיק הודיע כי יגיע להחלטה בנושא בישיבה מיוחדת.

מוקדם יותר החודש נקבע כי גורלו של אזריה יוכרע בבית המשפט, לאחר שפגישת גישור בין התביעה להגנה בתיק לא צלחה. הפערים בין הצדדים - התביעה, בהובלת אל"מ שרון זגגי פנחס וסא"ל (במיל') נדב ויסמן, וההגנה בהנהגת עו"ד יורם שפטל - עדיין משמעותיים ומהותיים, ובפגישה הובן כי לא ניתן להגיע להסכמות.

ערעורו של אזריה נפתח בתחילת חודש מאי, ארבעה חודשים אחרי הכרעת הדין. "אנחנו אומנם שני סניגורים שנלחמים על חפותו של חייל יהודי, אבל ניצבים איתנו מיליון סניגורים שמתפללים לשלומו ולחפותו של החייל אלאור אזריה", אמר עו"ד שפטל בפתח הדיון.

[brightcove_iframe video_id='miv16_vtr2_n20170625_v1' autoplay='0' credit='מבזק 16:00' desc='' kid='' duration='1929'']