תיעוד: בובות חיילים ודגלי ישראל בלהבות - ל"ג בעומר במאה שערים

תיעוד מטריד שמגיע מהשכונה החרדית בבירה מראה כיצד עשרות קיצונים משליכים למדורה בובות בדמות חיילים חרדים וכן דגלי ישראל. כך זה נראה

מדורת לג בעומר בשכונת מאה שערים בירושלים. שריפת בובה
מדורת לג בעומר בשכונת מאה שערים בירושלים. שריפת בובה | צילום: חיים גולדברג

דגלי ישראל עולים באש ובובות של חיילי צה"ל מושלכות למדורות - אלה התמונות המגיעות הלילה (בין שבת לראשון) ממדורות ל"ג בעומר של פלג חרדי קיצוני בשכונת מאה שערים בירושלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המאבק של החרדים הקיצונים בחוק הגיוס הגיע גם למדורות ל"ג בעומר. עשרות קיצונים, בהם גם ילדים, הניפו בובה בדמות חייל חרדי וזרקו אותו לאש לקול תשואות הקהל.

ההסתה בקרב החרדים הקיצוניים נמשכת כחלק ממאבקם בחוק הגיוס וזה לא המקרה הראשון בו מוצגות בובות של חיילים חרדים. לפני כחודשיים שלוש בובות, שעל אחת מהן נכתב 'חרד"ק החוצה", נתלו ברחובות ירושלים והוסרו על ידי השוטרים ושירותי הכיבוי. במשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה ואמרה כי "תעמיד לדין את כל מי שמעורב בכך".

הבובה עולה באש
הבובה עולה באש | צילום: חיים גולדברג

במהלך הסרת הבובות באזור כיכר השבת החלה התקהלות והתגודדות חרדים, וחלקם ניסו לשבש את פעולת הסרת הבובות. המשטרה עדכנה כי שני חשודים עוכבו והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה. "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה כנגד חיילים חובשי כיפה על רקע שירותם בצה"ל", נמסר מהמשטרה.

ההסתה נגד החיילים החרדים נמשכת
ההסתה נגד החיילים החרדים נמשכת | צילום: דוברות המשטרה

עוד הדגישו במשטרת ירושלים כי "המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע ממוקד כנגד תופעת ההסתה נגד לובשי מדים והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין". החקירה נמשכת, ובמשטרה מבטיחים לנקוט ביד קשה ולפעול "למיצוי החקירה והעמדה לדין של כל מי שמעורב בכך".

לפני כחודש הותקף באותה שכונה חייל חרדי בזמן שהלך ברחוב. ממרפסות וחלונות הבתים הושלכו עליו חפצים וביצים וחשוד אחד נעצר והועבר לחקירת המשטרה.