גשר קרס על כביש 4, שניים נפצעו

מנוף של משאית פגע בגשר סמוך לגבעת שמואל וגרם לקריסתו: 2 נלכדו בתוך המשאית ונערכים מאמצים לחילוצם, שוטר שהוזעק לזירה נפצע קל. כביש 4 נחסם לשני הכיוונים

משאית עם מנוף התנגשה הערב (שני) בגשר הולכי רגש בכביש 4 בכניסה לגבעת שמואל וגרמה לקריסתו. במקום שני לכודים: נהג המשאית שנלכד ברכבו לאחר שהגשר קרס על קבינת הרכב ושוטר שהגיע למקום זמן קצר לאחר מכן. הכביש נסגר לתנועה לשני הכיוונים וייפתח רק לאחר שהריסות הגשר יפונו מהכביש.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

[brightcove_iframe video_id='rahfan_vtr2_n20170814_v1' autoplay='0' credit='' desc='כך נראית הזירה ממצלמת הרחפן' kid='' duration='1929'']

[brightcove_iframe video_id='gesher_vtr2_n20170814_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

המשאית פגעה בגשר להולכי רגל סמוך לשכונת רמת אלחנן בבני ברק. ככל הנראה מנוף המשאית הוא זה שפגע בגשר והביא לקריסתו. כתוצאה מהפגיעה העזה, קרס הגשר ישירות על הקבינה של המשאית ועיקר הפעילות של כוחות ההצלה הרבים שהגיעו לאזור מתמקדת בשלב זה בניסיון לחלץ את שני הלכודים בתוך המשאית שבשלב זה לא ניתן להגיע אליהם.

"תוך כדי הנסיעה הבחנתי שהמשאית מזגזגת, לא הבנתי למה", סיפר עד ראיה להתנגשות, רונן גיא, לחדשות 2. "ראיתי שיירות של רכבים צופרים ועוקפים אותו, אבל משהו מנע ממני לעקוף אותו גם. ראיתי שהמנוף ממש גבוה, אבל חשבתי שהוא יעצור לפני הגשר ויבצע בו עבודה כלשהי", הסביר.

באירוע כאמור נפצע גם שוטר, שעלה על המשאית זמן קצר לאחר קריסת הגשר. כביש 4 צפוי להיות סגור לשני הכיוונים לזמן רב עד שהריסות הגשר יפונו מהדרך ולא יהוו סכנה בטיחותית.
[brightcove_iframe video_id='pkak_vtr2_n20170814_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

מאמצים לחילוץ 2 לכודים (דיווחי הרגע)
מאמצים לחילוץ 2 לכודים (דיווחי הרגע)
(דיווחי הרגע)
(דיווחי הרגע)

לדברי גיא, "עצרתי בפתאומיות בערך 20-50 מטרים מהמשאית כששמעתי בום חזק. ראיתי את המנוף נכנס בגשר, ואנשים שהיו עליו פשוט קפצו. עצרתי את הרכב וברחתי, כי חשבתי שזה סוג של פיגוע", המשיך. "שמעתי צרחות, והייתי בהלם".

כוחות גדולים במקום (דיווחי הרגע)
כוחות גדולים במקום (דיווחי הרגע)

הכוחות הרבים שהגיעו לזירה ממתינים בשלב זה למנוף הידראולי שירים חלק מהגשר, דבר שיאפשר גישה לקבינת המשאית וחילוץ הנפגעים, שמצבם כרגע לא ברור. בתוך כך החלו כוחות הכיבוי לנסר את גדר ההפרדה של הכביש כדי לנסות לשחרר את עומסי התנועה הכבדים ולאפשר ליותר רכבי חילוץ להגיע.

זירת הקריסה. סכנה לחיי הציבור (דוברות אגף התנועה במשטרה)
זירת הקריסה. סכנה לחיי הציבור (דוברות אגף התנועה במשטרה)

כאמור, באירוע נפצע גם שוטר, שעלה על המשאית זמן קצר לאחר קריסת הגשר. כביש 4 צפוי להיות סגור לשני הכיוונים לזמן רב עד שהריסות הגשר יפונו מהדרך ולא יהוו סכנה בטיחותית.

מהמשטרה נמסר כי "לפני מספר דקות קרס גשר בכביש 4 בין גבעת שמואל לבני ברק, כרגע לא ידוע על מספר הפצועים והנפגעים. בשלב זה הכביש נסגר לשני הכיוונים. כוחות משטרה, רפואה וחירום בדרכם למקום, כרגע הצטברו עומסים כבדים באזור. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע למקום ולנסוע בדרכים חלופיות".

"כל הגשר שנמצא מעל הנתיב לכיוון צפון קרס וכרגע מנסים לבדוק כמה לכודים ישנם במשאית ומה מצבם, הגשר מחץ את הקבינה של המשאית ובשלב זה אנחנו לא יכולים להגיע לנהג", אמר דובר מד"א זכי הלר לחדשות 2.

חובש רפואת חירום של מד"א יובל שמר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגשר שקרס על תא הנהג של המשאית שהיה מעוך לגמרי. ניסינו להגיע לנהג הלכוד על לטפל בו אבל בשל הסכנה של הקריסה לא ניתן להגיע אליו ובשלב זה נעשות הכנות עם כלים מיוחדים על מנת לחלצו".

בהכנת הידיעה השתתפו ניר דבורי, משה נוסבאום, יאיר שרקי, יואב אבן ועמרי ברק.