אחרי שנעצר בחשד להתעללות בבנו: האב ערער ושוחרר למעצר בית

ביהמ"ש העליון הורה לשחרר חשוד בגרימת חבלות בראשו ובפניו של בנו, בן 5 ימים. השופט נימק: "המסוכנות של העורר היא ייחודית ומוגבלת כלפי התינוק". האב כבר נעצר ב-2 מקרים שונים - באותו חשד

אזיקים. אילוסטרציה
אזיקים. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

בית המשפט העליון שחרר היום (שני) אב מהדרום החשוד בהתעללות בבנו התינוק בן החמישה ימים, חרף העובדה שנעצר פעמיים ושהוגש נגדו כתב אישום לאחר שגרם לחבלות בראשו ובפניו. בהחלטתה כתב השופט שקיבל את הערעור: "נראה כי המסוכנות של העורר היא ייחודית ומוגבלת כלפי התינוק, ומשניתן להרחיק את העורר מהתינוק, שנמצא כיום במרכז קלט, יש גם בכך כדי להפחית את הסיכון".

עורך הדין מיכאל בוסקילה, סנגורו של הנאשם: "אני שמח שבית המשפט העליון ביכר את חזקת החפות והעדיף את שחרור האב על פני מעצרו. זהו צעד ראשון וחשוב לקראת זיכוי מרשי. אין לי ספק כי מרשי יזוכה בסופו של יום מהאשמה המיוחסת לו. יש לזכור כי לבני הזוג עוד שלושה ילדים אשר גודלו באופן מיטבי וחינוכי ולא היה מקום לחשוד במרשי על לא עוול בכפו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תקציב ל-2021 ואי-הורדת מיסים: תוכנית הנגיד ליום שאחרי החיסון

החמרה במצבו של ח"כ דוד ביטן שחלה בקורונה: חובר למכשיר אקמו

מחדל הבדיקות בבתי האבות: "החליפו חברה בגלל הוראת החשב הכללי"

בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון
בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון | צילום: פייסבוק

לחשוד, צעיר בן 28, ארבעה ילדים - אחד מהם הוא התינוק, בן כתשעה חודשים בלבד. בכתב האישום נגדו נטען כי לאחר הלידה, במועדים שאינם ידועים, תקף הצעיר את התינוק בדרכים שאינן ידועות בבירור, ו"נגרמו לו חבלות חמורות בראשו ובפניו". משכך, התינוק, כך נכתב, סבל משברים ומדימומים.

חמישה ימים לאחר שנולד, נבדק התינוק ב"טיפת חלב" ומשם הופנה לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי שבאשקלון. במהלך טיפולו נחשפו החבלות החמורות, והתינוק הועבר לאשפוז במחלקת טיפול נמרץ ילדים בסורוקה בבאר שבע. בין היתר, התינוק סבל מפרכוסים עקב חבלת הראש, ועל כן קיבל טיפול תרופתי.

עורך הדין מיכאל בוסקילה
עורך הדין מיכאל בוסקילה | צילום: חדשות 13

בעקבות האירוע החריג הצעיר ואשתו נעצרו, וכעבור עשרה ימים הם שוחררו לביתם. ובכל זאת, בעוד הפרקליטות מגבשת את נוסח כתב האישום, ככל הנראה התרחש אירוע אלימות אחר שבגינו הוגש אישום נוסף.

על פי המתואר בכתב האישום השני, כשהיה בן שלושה חודשים, לקחה אותו האם לטיפול בבית החולים משום שסבל מדלקת. אז, הבחין הצוות - שהכיר את הרקע הרפואי של התינוק, בסימנים כחולים על גופו. בדיקות שבוצעו לו העלו חשד לחבלת ראש חדשה, אשר גרמה לדימומים תוך מוחיים וכן חשד לשבר בגולגולת.

אזיקים
אזיקים | צילום: דוברות המשטרה

בגין המעשים המתוארים, יוחסו לשני ההורים עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע, ועבירה של תקיפת קטין ע"י אחראי וגרימת חבלה חמורה. ולמרות שהפרקליטות ביקשה מהשופטים לעצור את השניים עד תום ההליכים, בית המשפט ביקש משירות המבחן להגיש תסקיר.

בתסקיר, שפירט כי האב עלה לארץ מתוניס עם משפחתו בשנת 2004, נטען כי בינו לבין זוגתו יש יחסים טובים, ויש לו "רגשות חמים כלפי ילדיו". התסקיר שלל אירועי אלימות אחרים כלפי הילדים הנוספים, אולם מסתבר כי בשנת 2017 הוא הורשע בגין עבירות אלימות כלפי בת זוג. לטענתו, מאז אותו אירוע הוא לא הרים עליה יד בשנית.

בפרוטוקול המלא של הדיון צויין כי לרשויות הרווחה לא ידוע על אלימות שננקטה כלפי אחד מהילדים האחרים, וכי "מה שאירע לתינוק הוא חריג". כמו כן, נטען כי ההורים "עובדים למחייתם, אינם מנהלים אורח חיים עברייני או שולי, והחשוד נתון במעצר קרוב לחמישה חודשים כאשר שמיעת התיק העיקרי עדיין לא החלה".  משכך, כאמור, הוחלט לשחרר אותו בפיקוח אזיק אלקטרוני.