בן גביר דרש - וקיבל: יופסק השימוש במכת"זיות בהפגנות החרדים

לאחר שטען באחרונה כי המשטרה נוקטת בגישה מקלה ומפלה לטובה, בהתנהלותה מול המפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, השר לביטחון לאומי דרש מבכירי משטרת ישראל להימנע משימוש במכת"זיות גם בהפגנות החרדים

זמן צפייה: 01:17

לאחר שטען באחרונה כי המשטרה נוקטת בגישה מקלה ומפלה לטובה, בהתנהלותה מול המפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דרש מבכירי משטרת ישראל להימנע משימוש במכת"זיות (מכונית התזה - י"א) גם בהפגנות החרדים. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13.

בתוך כך, לפי מידע שהגיע לידי חדשות 13, הטענות האלו של השר בן גביר התקבלו בצמרת המשטרה, והיא צפויה להפסיק את השימוש במכת"זיות בהפגנות החרדים ובהפגנות של מתנחלים, בדיוק כפי שעשתה בהפגנות ברחוב בלפור שבירושלים לפני שנה וחצי, ובאלו נגד המהפכה המשפטית בתל אביב.

הפגנות החרדים בירושלים, אמש
הפגנות החרדים בירושלים, אמש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נקודת המפנה מבחינת השר בן גביר הגיעה שלשום, במהלך הפגנות החרדים הקיצוניים ברחוב גאולה בירושלים, אז תועדו השוטרים במקום נוקטים אלימות נגד המפגינים. כשכוחות ההמשטרה במקום נערכו לשימוש במכת"זית באותה ההפגנה, השר בן גביר הורה לסגל הפיקוד במשטרה לבדוק, מדוע נעשה שימוש באלימות נגד המפגינים, מה שבסופו של דבר הוביל להוצאת הכלי משימוש. למעשה, השר קיבל מעין "הבטחה" מצמרת המשטרה, שלא יעשה עוד שימוש בכלי, אלא רק כמוצא אחרון, במצב של סכנת חיים.