פרשת השחיתות בתע"א: החלה חקירת שר הרווחה

השר כץ הגיע למשרדי להב 433 לאחר שזומן לחקירה באזהרה. על פי החשד, כץ איים בפיטורים על עובדים במקום להתפקד לליכוד ולהצביע עבורו בפריימריז

שר הרווחה כץ (FLASH 90)

שר הרווחה חיים כץ הגיע הבוקר (חמישי) לחקירה במשרדי להב 433 בפרשת התעשייה האווירית. החקירה תעסוק בחשד לאיומים על עובדים במקום כדי שיתפקדו לליכוד ויצביעו עבורו בפריימריז של המפלגה, ולא - קידומם יעצור או שיפוטרו. מדובר בחקירה שנייה המתנהלת נגדו במקביל, שכן ברשות לניירות ערך נחקר החשד לשימוש במידע פנים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השר זומן לחקירה לפני כשבועיים ואז אמר בתגובה כי "מזה תקופה שאני ורבים אחרים מעובדי תע"א עוברים מסע הכפשה ציבורי ללא הצדקה". כץ הוסיף כי "אשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ואני בטוח כי הכל ישוב בשלום לקדמותו". במהלך החקירה בפרשה נעצר גם בנו של השר, יאיר, בחשדות דומים.

תעשייה אוויריח (רויטרס)
תעשייה אוויריח (רויטרס)

לפני חודשיים הגיב השר לחשדות נגדו ונגד בנו בריאיון לגלי צה"ל - והאשים את מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב בכך שניסה לפגוע בו אישית על ידי כך שהביא לחקירת בנו. "הבן שלי נעצר בגלל שרוצים לירות בי", טען אז. "הגשתי תלונה במשטרה נגד אורי יוגב (מנהל רשות החברות הממשלתיות), שהציע שוחד לרפי מאור (יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית לשעבר) כדי שיפגע בי, הגשתי תלונה על פקיד שמנסה לפגוע בשר".על האפשרות שהמשטרה תחקור אותו באזהרה אמר כץ בריאיון כי "לא עשיתי כלום. אין לי מה להסתיר".

חשוד גם הוא. יאיר כץ
חשוד גם הוא. יאיר כץ

בחודש אפריל דווח כי המשטרה ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקור את שר הרווחה תחת אזהרה, במסגרת פרשת השחיתות בתעשייה האווירית. במשטרה אמרו כי החקירה תעסוק בחשד להטיית מכרזים של ספקי שירות והתפקדות לליכוד תמורת שוחד.

במסגרת הפרשה נעצר ונחקר חודש קודם לכן בנו של כץ ונחקר בחשד לעבירות סחיטה באיומים ובתיווך לשוחד. בפרשה נעצרו ונחקרו 14 חשודים נוספים.