הותר לפרסום: על אלוביץ' נאסר ליצור קשר עם בנו

אור אלוביץ', בנו של בעל השליטה שחשוד גם הוא בפרשה, הורחק ל-30 יום ממשרדי "בזק" ו-yes. נאסר עליו לדבר עם אביו "בכל עניין שהוא" ללא נוכחות עו"ד

שאול ואור אלוביץ'
שאול ואור אלוביץ' | צילום: איל יצהר, גלובס

במסגרת חקירתו של איש העסקים שאול אלוביץ' בפרשת בזק-yes, אסר בית המשפט על אלוביץ' ליצור כל קשר עם בנו אור, שנחקר גם הוא בחשד למעורבות בפרשה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. "מר אלוביץ' אינו רשאי ליצור כל קשר עם בנו בכל עניין שהוא, למעט מקום בו יווצר צורך הקשור בניהול חברת יורוקום וחברות הבנות שלה", נכתב בהחלטת בית המשפט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עוד כתבה השופטת כי "במקרה כזה יהיה ראשי שאול אלוביץ' לשוחח עם אור אלוביץ', בנו, במשרדי חברת יורוקום וזאת בנוכחות עו"ד". כמו כן השופטת אסרה על אלוביץ' ובנו להסתובב במשרדי בזק ו-yes, כמו גם על יצירת קשר כלשהו עם נושאי משרה בחברות הללו, למשך 30 ימים. "בכל הקשור לפעילות בקבוצת בזק, שאול אלוביץ' לא יגיע למשרדי חברת בזק וחברת yes ולא יצור קשר ישיר או עקיף עם מי מעובדי החברות הללו או נושאי משרה בהן", נכתב.

אור אלוביץ'
אור אלוביץ' | צילום: איל יצהר, גלובס

אור אלוביץ' הורשה לשוחח עם אשתו, שגם היא מחזיקת משרה בבזק, אך לא בנושאי החקירה. כמו כן נקבע כי לא יוכל להשתתף בישיבות עבודה בבזק העוסקות בנושאי החקירה. עוד נקבע כי אלוביץ' הבן לא יוכל ליצור קשר עם אף אחד מהמעורבים בפרשה, לא יוכל לצאת מהארץ למשך 90 יום, ודרכונו יופקד במשרדי הרשות לניירות ערך.

עובד שעזב הוביל לפתיחת החקירה?

כבר לפני שבועיים קבע בית משפט כי המיליארדר יורחק מהחברה ואסר עליו מלהתייצב במשרדי כל החברות בקבוצת יורקום-בזק שבבעלותו, במסגרת חקירת הרשות לניירות ערך. בית המשפט קבע כי אלוביץ', מנכ"ל yes, רון אילון, וסמנכ"ל הכספים בחברה מיכאל ניימן חשודים בעבירת דיווח לחוק ניירות ערך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה, הפרת אמונים, עבירות מנהלים בתאגיד ושיבוש הליכי משפט.

עורכי דינו של של אלוביץ' אמרו בעקבות חקירת הרשות לניירות כי הוא משתף פעולה באופן מלא עם הרשויות ומסר להן את כל המידע שביקשו. "אנו מאמינים כי הרשויות אשר יבדקו את החשדות לעומקם, יגיעו למסקנה החד משמעית שאלוביץ' פעל ללא רבב", אמרו עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר. "מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס לפרטי החקירה מעבר לכך".

בחצי השנה האחרונה התפטרו מבזק סמנכ"ל הכספים ושני דירקטורים. התפטרותו של הסמנכ"ל הייתה דרמטית במיוחד, משום שעזב 7 חודשים בלבד לאחר שנכנס לתפקיד. ההערכה היום בשוק ההון היא שלפחות אחד מהשלושה שהתפטרו נתן עדות מפורטת ברשות לניירות ערך, והעדות היא זאת שהובילה לפתיחת החקירה נגד אלובי'ץ.