גורם אכיפה: התיק של השר דרעי חלש

לאחר שנחשפו פרטים חדשים על החשדות נגד השר, אומר גורם אכיפה בכיר כי מדובר בתיק בינוני עד חלש. עם זאת אותו גורם ציין כי תיק המיסוי נגד דרעי "חזק עד סגור"

"תיק חלש". דרעי (פלאש 90, יונתן סינדל)

גורם אכיפה בכיר אומר הערב (חמישי) כי תיק החקירה נגד השר אריה דרעי בחשד לעבירות שחיתות "בינוני עד חלש מאוד". אותו גורם הוסיף ואמר כי זו לא "הכצעקתה" וציין שבכל הנוגע לעבירת המיסוי התיק "חזק מאוד עד סגור". דרעי עצמו הגיב הערב לראשונה לחקירה נגדו: "מודה לקדוש ברוך הוא".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

למרות הדברים הללו, החקירה הגלויה עדיין טרייה ועשויות להיות התפתחויות נוספות בהמשך. לצד זאת, המשטרה צפויה לזמן את דרעי לחקירה נוספת שנייה במספר בקרוב. בדבריו הערב הוסיף דרעי כי "אני מודה בשמי ובשם אשתי הצדקת לקדוש ברוך הוא על כל מה שקורה, על כל חקירה וכל פרסום. אין לנו שום תלונות".

בתוך כך, חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון מתח ביקורת על המשטרה, שזימנה אותו לחקירה בשבוע שעבר, ואמר כי החוקרים התרשלו בתפקידם. בתחילת החקירה נאמר לליאון שהוא חשוד גם בעבירה של מתן שוחד, עבירה שהושמטה בסיכום היום מהודעת המשטרה ביחס לדרעי.

משה ליאון
משה ליאון

"דרעי תיווך לי משקיע אמריקני לקרן הגידור שעמדתי בראשה, בזמן שהייתי איש עסקים פרטי ודרעי היה איש עסקים פרטי", אמר ליאון למקורביו במהלך החג. "הכספים שקיבל דרעי, בסך כ-150 אלף שקלים על פני שנתיים, היו עמלה הנהוגה בכל תיווך כזה, וכפי שקיבלו מתווכים נוספים מהקרן".

הוא הוסיף: "נעשה לי עוול. במקום לעשות שיעורי בית ולגלות את העובדות הידועות, נלקחתי לפנות בוקר לחקירה בהולה. זו פגיעה בעתידי הפוליטי".