המשטרה לבג"ץ: "נדרוש רישיון מהמפגינים בפתח תקווה"

המשטרה הודיעה לבג"ץ כי לא תאפשר למפגינים בפתח תקווה להתכנס ללא רישיון, ותדרוש לשנות את מיקום ההפגנות: "נבחן בחיוב בקשה לקיום ההפגנות במקום חלופי".

ההפגנות בפתח תקווה | צילום: חדשות 2

על רקע הדיונים בבג"ץ בדרישה להפסקת ההפגנות סמוך לביתו של היועמ"ש בפתח תקווה בכל מוצאי שבת, הודיעה המשטרה לבית המשפט כי לא תאפשר את המשך קיום ההפגנות ללא רישיון מתאים. "בשים לב להיקף ההפגנות ולאופיין, המפגינים יידרשו לפנות בבקשה לקבלת רישיון לקיום הפגנות מעתה ואילך", כתבה המשטרה.

"נוכח שינוי הנסיבות המהותי שחל בהפגנות, בין היתר נוכח התרחבות היקף ההפגנות באופן משמעותי ביותר, נוכח התעצמות המטרדים הנגרמים לתושבי השכונה ונוכח פרק הזמן הממושך שבו מתקיימות ההפגנות, מדי שבת לאורך חודשים ארוכים, המשטרה סבורה כי אין מקום לאפשר את המשך קיום ההפגנות במיקום הנוכחי, וכי יש להורות על קיומן במיקום אחר והולם יותר", כתבה המשטרה. "זאת תוך התחשבות בטענותיהם ובמצוקתם של תושבי המקום, תוך מתן אפשרות למחות באופן אפקטיבי ותוך שמירה על שלום הציבור בכלל ושלום המפגטינים בפרט".

עוד הוסיפה המשטרה כי תבחן בחיוב בקשת רישיון לקיום הפגנה במקום חלופי הולם. "חלופה אפשרית לקיום ההפגנות בפתח תקווה היא 'הפארק הגדול', שבסמוך לבית משפט השלום בעיר", טוענת המשטרה. "הפארק יכול להכיל אלפי אנשים, הוא אינו ממוקם בליבה של שכונת מגורים ובצמוד לו נמצא חניון עם מקומות חניה רבים".

"די אם נציין כי בהפגנות הראשונות השתתפו כ-50 אנשים שאובטחו על ידי 12 שוטרים, ואילו בהפגנות שהתקיימו במוצאי שבת האחרונה השתתפו 2,500 אנשים שאובחו על ידי 130 שוטרים", כתבה המשטרה. "בעקבות קיום ההפגנות, החלו להתקבל במשטרת ישראל קריאות רבות מדיירי האזור שהלינו על המטרד שנוצר".