החשוד בהריגת אביו ישתתף בלווייה?

הצעיר שירה באביו בחיפה הובא לדיון בהארכת מעצר - ומעצרו הוארך בשל חשש לשיבוש החקירה. אחיותיו הגיעו על מנת לתמוך בו

מרואן זאיד ואביו נאדר | צילום: (באדיבות המשפחה)

הערב (שבת) הובא מרואן זאיד מחיפה, שאביו נאדר נורה בלילה למוות בחיפה, לדיון בהארכת מעצרו. הבן בן ה-27, שמוגדר בשלב זה כחשוד בהריגה, ביקש לצאת להלוווית אביו שתיערך מחר: בית המשפט האריך בשלושה ימים את מעצרו - אך המליץ לשירות בתי הסוהר "לתת לבן להשתתף בהלוויית האב". הבן מרואן בכה במהלך הדיון מצער.

מרואן זאיד ואביו נאדר | צילום: (באדיבות המשפחה)

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לפי החשד, מרואן ירה באביו בדירת אביו ברחוב בן יהודה בעיר סמוך לשעה 01:30: טרם התברר האם מדובר בפליטת כדור או ירי מכוון. מרואן, מאבטח במקצועו ובעל אקדח רישיון, נעצר בחשד למעשה. אחד מכיווני החקירה בשלב זה הוא שמדובר בפליטת כדור מנשקו של הבן, אך נבדקת גם האפשרות כי פרץ ויכוח בין השניים.

"עיינתי בחומר הראיות שנאסף, לרבות עדות אחותו של החשוד, ואין בשלב הזה לקבוע אם מדובר בהריגה או גרימת מוות", נכתב בהחלטה. "מגרסת החשוד במשטרה לא ברור כיצד התגלגל האקדח לידיו וקיים חשד סביר לביצוע העבירה", הוסיף בית המשפט. "לאור החשש לשיבוש הליכי החקירה החלטתי להורות על מעצרו עד יום שני". שלוש האחיות של מרואן הגיעו לבית המשפט על מנת לתמוך בו. האחיות אמרו בבית המשפט: "היחסים עם אבא היו מאוד טובים, אבא דאג לאחי אחרי מות אמי. זה לא הריגה".

נאדר זאיד ז''ל
נאדר זאיד ז''ל | צילום: באדיבות המשפחה

עו"ד ליאור בר זוהר, המייצג את הבן, אמר: "הבן בעצמו ניסה להנשים את האב ומוזר שהמשטרה מייחסת לבן הריגה בזמן שברור שמדובר כאן בגרימת מוות ברשלנות. זו טרגדיה מאוד קשה, אי אפשר להעניש אותו על מה שכבר נענש ונבקש שיהיה נוכח בהלוויה ויתן כבוד אחרון לאביו. הוא לא מצליח לשחזר מה שקרה וצר לנו שהמשטרה מייחסת לבן עבירת הריגה.

נאדר זאיד, תושב חיפה בן 63, נורה הלילה בדירתו ברחוב בן יהודה בחיפה: הוא פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בעיר, שם נקבע הבוקר מותו. מהמשטרה נמסר כי זאיד "נפגע מירי בתוך דירה" ופונה במצב קשה עם חשש לחייו. רופאי בית החולים נאלצו לקבוע את מותו. "המשטרה פתחה בחקירת הנסיבות וכל כיווני החקירה נבדקים", הדגישו.