פרסום ראשון: מנכ"לית בזק נחקרה

סטלה הנדלר, הנחשבת למקורבת לבעל השליטה שאול אלוביץ', נחקרה משעות הבוקר. אלוביץ' מינה בעבר את הנדלר לתפקידים רבים בקבוצת עסקיו - והחוקרים מנסים להבין האם הייתה מעורבת בפרשה

הנדלר. נחקרת מהבוקר
הנדלר. נחקרת מהבוקר | צילום: רויטרס

התפתחות נוספת בפרשת בזק: מנכ"לית החברה סטלה הנדלר נחקרה בימים האחרונים ברשות לניירות ערך. הנדלר נחשבת למקורבת מאוד לשאול אלוביץ', שמינה אותה לאורך השנים לתפקידים ניהוליים רבים בקבוצת העסקים שלו. למרות חקירתה של הנדלר, בזק לא הוציאה על כך הודעה לבורסה, בניגוד למתחייב בחוק, ולא ברור מדוע צעד זה לא נעשה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

חקירתו של אלוביץ', נמשכת אתמול יותר מעשר שעות, וזאת לאחר ששלשום נחקר במשך כ-15 שעות מהבוקר עד הלילה. אתמול אמרו החוקרים בבית המשפט כי המיליארדר, ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניסה לכאורה לשבש הליכי חקירה בנוגע לעסקה העומדת במוקד החקירה - המיזוג בין yes לבזק.

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי אלוביץ' יורחק מהחברה ואסר עליו מלהתייצב במשרדי כל החברות בקבוצת יורקום-בזק שבבעלותו, זאת במסגרת חקירת הרשות לניירות ערך. על מנכ"ל yes, רון אילון, וסמנכ"ל הכספים בחברה מיכאל ניימן נגזר מעצר בית בן יומיים.

עורכי דינו של של אלוביץ' אמרו בעקבות חקירת הרשות לניירות כי הוא משתף פעולה באופן מלא עם הרשויות ומסר להן את כל המידע שביקשו. "אנו מאמינים כי הרשויות אשר יבדקו את החשדות לעומקם, יגיעו למסקנה החד משמעית שאלוביץ' פעל ללא רבב", אמרו עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר. "מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס לפרטי החקירה מעבר לכך".

אלוביץ'. שיבש הליכי חקירה?
אלוביץ'. שיבש הליכי חקירה? | צילום: איל יצהר, גלובס

מדוע החקירה החלה דווקא אתמול?

עסקת בזק-yes הזאת דובר בעיתונות בעבר, ועל כן עולים סימני שאלה סביב התזמון של פתיחת החקירה. בחצי השנה האחרונה התפטרו מבזק סמנכ"ל הכספים ושני דירקטורים. התפטרותו של הסמנכ"ל הייתה דרמטית במיוחד, משום שעזב שבעה חודשים בלבד לאחר שנכנס לתפקיד. ההערכה בשוק ההון היא שלפחות אחד מהשלושה שהתפטרו נתן עדות מפורטת ברשות לניירות ערך, והעדות היא זאת שהובילה לפתיחת החקירה נגד אלוביץ'.

אלוביץ' ומנכ"ל yes רון אילון נלקחו שלשום מבתיהם, ואילו הרשות ערכה חיפוש בבתיהם של השניים ובמשרדי החברות. מבזק נמסר אז בתגובה כי "נודע לחברה על החקירה של הרשות לניירות ערך בשעות הבוקר היום וכי סיבת החקירה אינה ידועה. בתוך כך, בכוונת החברה להוציא דיווח מיידי לבורסה בהקדם".