הותר לפרסום: עד המדינה שחוסל - טל קורקוס

היעד המודיעיני של המשטרה שנרצח בפיצוץ ברכבו באשקלון הוא טל קורקוס, עבריין בכיר שחצה את הקווים וסייע להפליל את ראש ארגון הפשע אליו השתייך

בית המשפט התיר הבוקר (חמישי) לפרסום כי טל קורקוס הוא עד המדינה שחוסל על ידי מטען חבלה שהוטמן ברכבו באשקלון בתחילת השבוע. לפני כשנה וארבעה חודשים נרצחה גרושתו של קורקוס בבאר שבע לעיני ילדיה. המשטרה מסרה כי מדובר ביעד מודיעיני בכיר שהיה מעורב בפרשה מוכרת בדרום בשנים האחרונות וצו איסור פרסום עדיין מוטל על פרטי החקירה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לקורקוס עבר פלילי עשיר והוא השתייך בעבר לארגון הפשע של ניבי זגורי בדרום. בשלב מסוים החליט לחצות את הקווים ולשמש כעד מדינה נגד זגורי. עדותו סייעה לפרקליטות להגיש נגד זגורי כתב אישום על זריקת רימון לבתיהם של קצין שב"כ ועיתונאי.

אשקלון (דוברות המשטרה)
אשקלון (דוברות המשטרה)

לפני שנה וארבעה חודשים חוסלה גרושתו של קורקוס דבורה הירש לעיני שלושת ילדיה על ידי מחסל שהגיע רכוב על אופנוע וירה בה למוות. מאז רמז קורקוס כי הוא מתכוון לנקום במי שביצע את הרצח והוא סיפר למקורביו שלא יהיה שקט עד שהצדק ייעשה. המשטרה עצרה אמנם מספר חשודים בביצוע המעשה אך כולם שוחררו והתיק לא פוענח.

[brightcove_iframe video_id='ashkelon_chisul_vtr2_n20170627_v1' autoplay='0' credit='' desc='האירוע באשקלון' kid='' duration='1929'']

למשטרה היה ברור כי חיסול עומד על הפרק והכתובת היתה כתובה על הקיר לאחר שרף האיומים ההדיים הלך והתגבר. לידי חדשות 2 הגיעו שני סרטונים שבהם נראו האיומים בין שני הצדדים. באחד מהם נראה אלמוני יורה לעבר תמונתו של קורקוס ובשני נראה אלמוני יורה לעבר תמונתו של זגורי ואשתו.

הפיצוץ ברכב סיים את מסכת האיומים

"שמענו פיצוץ עז, חשבנו שזה גראד", סיפרו שכניו של קורקוס בתחילת השבוע לאחר החיסול. "היה מאוד מפחיד, הילדים התעוררו. ירדנו למטה, ראינו את הרכב הבוער. זה מאוד מבהיל, נורא ואיום. לא חשבנו שזה יקרה פה".

האירוע באשקלון
האירוע באשקלון

בשעה 03:20 התקבל הדיווח הראשוני במוקד מד"א על רכב שעלה באש לאחר שהתפוצץ בשדרות דרום אפריקה באשקלון. צוותי כיבוי הוזנקו לזירה כדי לכבות האש שפרצה מתוך הרכב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהצליחו להגיע לרכב מצאו בתוכו את הגבר כשהוא עם כוויות וללא סימני חיים והם נאלצו לקבוע את מותו במקום.

כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום וחבלנים פועלים בזירה וחוקרי המשטרה החלו בחקירת המקרה. "כשהגענו למקום ראינו רכב בוער ולא ניתן היה להתקרב", סיפר פרמדיק מד"א אריאל פלאוט. "לאחר פעולות של הכבאים ראינו בכיסא הנהג גבר עם כוויות קשות הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

[brightcove_iframe video_id='korkus_vtr2_n20170629_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']