"הצדק נעשה, ידעתי שהוא אשם"

אחרי 12 שנה, הורשע היום בילאל שאכר ברצח ואונס רינת רואס ז"ל, לאחר שחמק ממעצר בשל מחדל משטרתי. אמה של רינת: "אי אפשר להחזיר אותה אבל יש לנו עכשיו קצת שקט"

ז'קלין רואס אמה של רינת רואס ז"ל הגיבה להרשעת בית המשפט את בילאל שאכר בן ה-33 ברצח בתה לפני 12 שנים באשדוד: "הצדק נעשה, את רינת אי אפשר להחזיר אבל לפחות יש לנו עכשיו קצת שקט", אמרה. "חיכיתי לרגע הזה, פחדתי שיוציאו אותו זכאי אבל ברגע שראיתי איך השופטים דיברו על רינת ידעתי שהוא אשם".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בילאל צעק בבית המשפט: "אני חף מפשע , זה לא אני" ובמקום פרץ עימות בין המשפחות. "משקלן המצטבר של הראיות הנסיבתיות שפורטו לעיל, הכולל את ראיית ה-DNA; ההזדמנות שהייתה לנאשם לבצע את העבירות; שקרי הנאשם; והתנהגותו המפלילה לאחר הרצח – אינו מותיר כל ספק בדבר אשמתו בכל המעשים המיוחסים לו בכתב האישום. המסקנה היחידה האפשרית היא, שהנאשם תקף את המנוחה באלימות קשה, אנס אותה וחנק אותה למוות (גם אם סדר הדברים אינו ברור לחלוטין). כל מסקנה חלופית ממסכת הראיות הנסיבתיות הנ"ל – אינה סבירה. אין כל מסקנה הגיונית אחרת, ועל כן יש לקבוע, כי התביעה עמדה בנטל המוטל עליה והוכיחה את כל העובדות שבכתב האישום", נכתב בהרשעה.

שאכר נעצר ב-2014, תשע שנים לאחר מותה של רואס בת ה-20, בזכות דגימת DNA. עו"ד טל אדיר כהן פהרקליטות אמרה בתום הדיון: "היום הרשיע ביהמ"ש את בילאל שאכר אשר באותו לילה טראגי במאי 2005 רצח ואנס באכזריות את רינת רואס. היום בחלוף 12 שנה אפשר לומר שיש לנו מעגל שסוף סוף נסגר. העקבות שהרוצח הותיר אחריו, עקבות ה-DNA שלו, הם שהובילו לחשיפת זהותו ובסופו של יום ללכידתו והרשעתו ע"י ביהמ"ש. אין לנו אלא לקוות שהידיעה שהרוצח של ביתם ישב כל חייו בכלא, תיתן נחמה, אף אם נחמה פורתא למשפחת המנוחה". את שאכר ייצגו עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד ימימה אברמוביץ'.

רינת רואס ז''ל
רינת רואס ז''ל

במהלך ההכרעה הצביעה השופטת רויטל יפה כ"ץ על מחדל משטרתי שאפשר לנאשם לחמוק מחיפושי המשטרה לאחר הרצח: "בדיעבד התברר, שאחד הפועלים – הוא הנאשם – נמלט מהמקום מיד לאחר המעשה, אך הדבר לא דווח; והיות והמשטרה לא בדקה את הרשימות המסודרות של הפועלים, הצליח הנאשם להימלט מאימת הדין לאורך כמעט עשור".

הרצח אירע בתחילת חודש יוני 2005. על פי החשד, חזרה רואס ממקום עבודתה בתל אביב לאשדוד סמוך לשעה 23:00, אולם לא הגיעה לבית הוריה. ההורים דיווחו למשטרה על היעדרותה, ולאחר חיפושים נרחבים נמצאה גופתה של הצעירה על ידי עובר אורח, כשעליה סימני אלימות קשים. על פי החשד, היא נאנסה ונרצחה.

שאכר, תושב בועינה נוג'ידאת שבצפון הארץ, עבד כפועל בפרויקט הקמת בנייני מגורים בשכונת "הסיטי" באשדוד, סמוך לביתה של רואס. בכתב האישום שהוביל להרשעה נטען כי לאחר שרואס החלה לצעוד לכיוון ביתה, הנאשם הבחין בה ו"בדרך שאיננה ידועה ובנסיבות שאינן ידועות" ביצע את המעשים המיוחסים לו - רצח, אינוס ומעשה סדום.

בילאל שאכר בבית המשפט, ארכיון
בילאל שאכר בבית המשפט, ארכיון

המעצר בגין אירוע אלימות הוביל לפענוח התיק

בכתב האישום נטען כי שאכר גרר את המנוחה אל סבך שיחים המצוי באתר הבנייה , שם בעל אותה וביצע בה מעשי סדום. רואס נאבקה בנאשם - אך ללא הצלחה. לאחר מכן, החל שאכר לחנוק את רואס, רצח אותה ונמלט מהמקום.

לאורך השנים ליוו מפקדי המחוז הדרומי, מרחב לכיש וצוותי החקירה את בני משפחת רואס ועדכנו אותם בהתקדמות החקירה. בשל חומרת המקרה הוצב הטיפול בתיק החקירה בסדר עדיפות עליון ובמהלך השנים מונו שבעה צוותי חקירה שונים במטרה להביא לגילוי החשוד במעשה ולמצות כל כיוון חקירה אפשרי. ב-2014 הוא נעצר בשל אירוע אלימות, ובדיקת ה-DNA הובילה לזיהויו כחשוד.

זירת הרצח, ארכיון (חדשות 2)
זירת הרצח, ארכיון (חדשות 2)

משטרת מרחב לכיש עצרה ביוני 2014 את שאכר, מהכפר בועיינה נוג'ידאת בצפון, סמוך לאתר בנייה ברובע הסיטי באשדוד. חוקרי המשטרה, שעמלו במשך שנים על מנת למצוא ראיות, הגיעו  למקום העבודה של החשוד. "שלום משטרה, איך קוראים לך?", נשמעים השוטרים אומרים לו בתיעוד המעצר. כשענה, ביקשו ממנו שיגיש להם תעודה מזהה. "אתה חשוד ברצח ואונס", אמר קצין המשטרה לשאכר, הוא מנגד נראה מופתע והגיב בתמיהה: "אני?".

בפרקליטות ציינו כי "הנאשם הכחיש את המיוחס לו. תחילה הכחיש כי עבד אי פעם באשדוד אך בהמשך שינה גרסתו והודה כי עבד באשדוד בתקופות מסוימות, לרבות בעת הרלוונטית לאירוע הרצח. הנאשם טען כי מעולם לא ראה את רינת אך מאידך לא סיפק כל הסבר להימצאות DNA שלו על גופה".

ביולי 2014 הואשם שאכר ברצח האכזרי: בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי שאכר "התנהג כחיית טרף אכזרית אשר צדה את קורבנה התמים. הוא התעלל במנוחה ועשה בה כרצונו באכזריות שלא תתואר במילים, לסיפוק יצריו המיניים האפלים, והשלים את מלאכת ההתעללות בכך שחנק את המנוחה למוות והותיר את גופתה בין השיחים".