רגע לפני ההכרעה: התרגיל של שפטל

זמן קצר לפני שהחל הדיון בערעורים שהוגשו בפרשת אזריה, הציג סנגורו, עו"ד שפטל, עדות ממקרה בו בוצע וידוא הריגה בשנת 2002

עו"ד שפטל רגע לפני ההכרעה
עו"ד שפטל רגע לפני ההכרעה | צילום: תומר אלפבאום

עשרות בני אדם הגיעו היום (ראשון) אל בית הדין הצבאי בקריה, שם נערך הדיון בערעורי התביעה וההגנהבמשפט אלאור אזריה. זמן קצר לפני שנפתח הדיון, נשא סנגורו של אזריה דברים בפני התקשורת, והציג מקרה משנת 2002 שבו בוצע וידוא הריגה במחבל פלסטיני. "עצם העמדתו לדין בבית דין צבאי של אלאור הוא חטא", אמר עו"ד שפטל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

האזינו לעדות שהקריא עו''ד שפטל
האזינו לעדות שהקריא עו''ד שפטל

"שנת 2002, בעת שירותי בחיל האוויר, יצא לי להיות נוכח באירוע חבלני בו שני מחבלים ירו והרגו שתי חיילות ליד פיקוד דרום ופצעו עוד שישה", הקריא עו"ד שפטל את פרטי המקרה שהגיעו אליו. "אני ועוד חייל ירינו ופגענו בשני המחבלים. לשניהם בוצע וידוא הריגה ע"י כוחות הביטחון שהגיעו לזירה לאחר מכן".

אזריה בביהמ''ש, היום
אזריה בביהמ''ש, היום | צילום: חדשות 2

על פי העדות שהקריא הסנגור, מדובר היה בנוהל מקובל. "היו מפשיטים אותם לחיפוש חגורת נפץ, דורכים להם על שתי הידיים, יורים כדור אחד לראש על מנת לוודא שלא יפעילו חגורת נפץ". לאחר מכן הציג עו"ד שפטל תמונה מהזירה המדוברת.

"עצם העובדה שלא זו בלבד שהועמד לדין אלא גם הורשע, זה עיוות דין בשיאו", אמר עורך הדין בעקבות העדות שהקריא. "ועוד פחות מחצי שעה, לבית הדין הצבאי לערעורים תהיה הזדמנות פז לתקן את העוול המכפיר. אלאור נהג ברוח הרבה יותר מתון מהתמונה הזו, אלא שבתמונה הזו איש לא חלם להעמיד אותם לדין. זוהי רוח צה"ל, העניין הזה שדורכים לרוצח מחבל על הידיים, מכוונים אקדח לראש הטמא שלו ויורים בו הישר ל-72 הבתולות".