שני עו"ד מהצפון נעצרו בחשד שהונו לקוחות במיליוני שקלים

במסגרת החקירה, שנוהלה ביחידת להב 433 של המשטרה בצורה סמויה והיום הפכה לגלויה, נעצרו מספר חשודים נוספים. על פי חשד המשטרה, החשודים מכרו קרקעות פיקטיביות לאנשים רבים, תוך שהם גובים כסף אך לא מספקים תמורה

זמן צפייה: 01:10

שני עורכי דין מהצפון נעצרו הבוקר (שני) בחשד שהונו לקוחות מהחברה הערבית בהיקפים של למעלה מ-55 מיליון שקלים, ובנוסף אליהם נעצרו שני אנשים נוספים המעורבים בפרשה, שהחלה מחקירה שנוהלה ביחידת להב 433 של המשטרה בצורה סמויה, והיום הפכה לגלויה.

על פי חשד המשטרה, החשודים מכרו זכויות לקרקעות מדינה פיקטיביות תוך שימוש במסמכים מזויפים, תוך שהם גובים כסף אך לא מספקים תמורה. החקירה הסמויה החלה בעקבות תלונה של רשות מקרקעי ישראל ומיסוי מקרקעין נגד תושבי הצפון, בחשד לביצוע עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות הלבנת הון בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

במשטרה טוענים כי החשודים פעלו באופן סדור ושיטתי, באמצעות זיוף מסמכים של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), כאשר בפועל הקרקעות שבאזור הצפון לא הוצעו למכירה. בנוסף להיקפי העבירה החמורים ופגיעה בעשרות קורבנות שהפקידו את מיטב כספם, השתמשו החשודים בעיסוקם כעורכי דין ליצירת מצג לגיטימי ואמין כביכול, לצורך ניצול ומרמה של הקורבנות.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: חדשות 13

לאחר שבימים האחרונים גבו החוקרים עדויות מעשרות מתלוננים, פשטו שוטרי היאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה כללית) על בתיהם של החשודים, בכפר כנא, נצרת עילית ומשהד שבגליל, וביצעו חיפושים. הארבעה נעצרו, ונתפסו כלי רכב ועשרות נכסים בשווי עשרות מיליוני שקלים. בנוסף עוקלו חשבונות בנק, ובכוונת המשטרה ביחד עם גורמי האכיפה לפעול לחילוטם.