"בשל תקיפה סתם": אישום נגד הפרש שתועד מצליף במפגינה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לביהמ"ש השלום בת"א כתב אישום נגד שי פרץ, פרש המשטרה שתועד מצליף במפגינה יעל ראובני (25) במחאה נגד המהפכה המשפטית באיילון באפריל אשתקד. הוא מואשם בעבירה של תקיפה סתם

יעל ראובני
יעל ראובני | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים/טוויטר

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (חמישי) כי הגישה לבית המשפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד שי פרץ, פרש משטרה שתועד מצליף ביעל ראובני בת ה-25, שהפגינה נגד המהפכה המשפטית באיילון לפני כשנה. כתב האישום מייחס לפרץ עבירה של תקיפה סתם.

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד רותם מלמוד דוד, במהלך הפגנה גדולה שהתקיימה בתל אביב בתחילת חודש אפריל 2023, ירדו מספר מפגינים וביניהם ראובני לחסום את נתיבי איילון. לאחר זמן מה, ניתנה לשוטרים במקום הוראה לפזר את המוחים. בעת שהחלו המפגינים להתפנות בהוראת השוטרים, הנאשם רכב לעבר המפגינה על סוסו, שבתגובה הושיטה ידה קדימה בניסיון לעצור את פגיעת הסוס בה. משלא הצליחה, היא ניסתה לחצוץ בינה לבין הסוס עם השלט אותו החזיקה.

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר מכן, ראובני המשיכה לצעוד לכיוון אליו הורו השוטרים בהתאם להוראות הפינוי אך הפרש המשיך להוביל את הסוס לכיוונה. כתוצאה מכך, הסוס עליו היה רכוב פרץ דרך על רגלה הימנית וגרם לה להתקשות בהמשך הצעידה. בשלב זה, כך לפי כתב האישום, פרץ הצליף בה פעמיים באמצעות המושכות בהן אחז. היא ניסתה להתגונן באמצעות השלט שבידה שוב, אשר נשמט כתוצאה מעוצמת ההצלפה. מיד לאחר מכן, המשיך פרץ להצליף בראובני שלא כדין - ופגע בה שוב בעוצמה.

לאחר שהותקפה, היא פונתה לבית החולים איכילוב - ולאחר מכן גוללה את שאירע: "הרגשתי מאוד מותקפת. פשוט הלכנו, כל המפגינים, ופינינו את הכביש, כמו שהמשטרה ביקשה. הרגשתי שהשוטר מחפש מקום להוציא את העצבים והתסכול שלו והוא מצא את החולייה החלשה ושם הוא בחר להתמקד ולהרביץ לי".

משרדי מח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים
משרדי מח"ש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדברי הצעירה, הטענות של המשטרה שלפיהן היא תקפה את הסוס "מגוחכות",והוסיפה: "אני עובדת עם סוסים, אני מדריכה טיפולית. הדבר האחרון שאני אעשה זה לתקוף סוס. החזקתי שלט מקרטון להגן על עצמי. כל הסימנים שנראים כרגע הם מהרוכב שלו. לא שלט מקרטון. לא היה צריך להפעיל כוח בכלל כדי להזיז אותנו משם. לטענת השוטר לא התקדמנו מספיק מהר. הוא פשוט התחיל להרביץ לנו ולדרוס אותנו עם הסוס שלו ולעשות עלינו אמבוש. היה לא-מידתי לחלוטין".