רז נזרי מאשר שסרב לייצג את קרעי ואמסלם בבג"ץ: "אני לא שכיר חרב"

לאחר שאתמול נחשף בחדשות 13 כי חמישה עורכי דין בכירים סירבו לייצג את השרים בעתירה נגד פיטורו של יו"ר דואר ישראל, המשנה ליועמ"ש אישר בריאיון לגלי צה"ל כי סירב לייצג אותם, ואמר: "אני לא חושב שהקייס הזה מוצדק"

זמן צפייה: 00:27

לאחר שאתמול נחשף בחדשות 13 כי חמישה עורכי דין בכירים סירבו לייצג את השרים שלמה קרעי ודודי אמסלם בדיון בבג"ץ בעתירה נגד פיטורו של יו"ר דואר ישראל, מישאל וקנין, עו"ד רז נזרי אישר הבוקר (שלישי) בריאיון לגלי צה"ל כי סירב לייצג אותם, ואמר כי הוא לא שכיר חרב.

עו"ד נזרי, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, התראיין הבוקר בתוכניתם של ספי עובדיה ויניר קוזין, נשאל האם הוא חשב שמבחינה משפטית נעשה עוול לווקנין ובעקבות כך לא רצה להיות חלק מזה, ואמר: "יש סיבות נוספות שאני לא יכול לומר וסיבה אחת היא כי אני לא חושב שהקייס הזה מוצדק. בהקשר הזה אני גם בשוק בפרטי, לא שכיר חרב, אני עושה מה שאני חושב לנכון".

עוד סיפר עו"ד נזרי: "פנה אלי נציג מטעם הממשלה כדי שאייצג את הממשלה בבג"ץ הסבירות וסרבתי. החוק כפי שחוקק הוא קיצוני ומוגזם".

דוד אמסלם, גלי בהרב-מיארה, שלמה קרעי
דוד אמסלם, גלי בהרב-מיארה, שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, אמש פורסם במהדורה המרכזית כי מכיוון שהשרים אמסלם וקרעי לא יקבלו ייצוג מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, הם פנו לחמישה עורכי דין בכירים, בהם נזרי ונבות תל-צור, ונתקלו בסירוב מכל החמישה.

היועמש"ית צפויה להגיש היום את עמדתה הרשמית ולא תגן על הפיטורים בבג"ץ, שכן היא, בדומה לעותרים, סבורה כי אין שום עילה בדין להביא לפיטוריו של וקנין. נזכיר כי מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים כבר עיכבה מינוי של ארבעה מקורבים לליכוד לדירקטוריון הדואר.