לאחר בקשת זדורוב למשפט חוזר: הצדדים זומנו לדיון בעליון

השופט מלצר זימן לדיון את הפרקליטות ואת עורך דינו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה. בדיון לא ישמעו טיעונים, אלא יתבקשו תגובות לשאלות מסוימות ולהבהרות שיוצגו

זמן צפייה: 01:37

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט מלצר, זימן את הפרקליטות ואת עורך דינו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, לדיון ביום ראשון הקרוב. זאת, ברקע בקשתו של זדורוב למשפט חוזר בשל ראייה חדשה.

השופט הבהיר לצדדים שאין צורך להתכונן לדיון וכי לא ישמעו בו טיעונים, אלא יתבקשו תגובות לשאלות מסוימות ולהבהרות שיוצגו להם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הפרקליטות על בקשת זדורוב: "הקלטה של הרצאה – אינה ראיה קבילה"

ברקע דרישת זדורוב למשפט חוזר: כל הפרטים על הראיה החדשה בתיק

רצח תאיר ראדה: זדורוב הגיש בקשה להוספת ראיה רפואית חדשה

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה

בחודש שעבר, הפרקליטות הגיבה לבקשת עורכי דינו של זדורוב להוסיף ראייה נוספת לתיק ולקיים על בסיסה משפט חוזר. הראיה היא הרצאת "זום" של חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר. בתגובה נכתב כי "הקלטה של הרצאה אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, בלי קשר למי העביר אותו ומה מומחיותו".

עוד צוין בתגובת המדינה כי "לא ניתן לקבל כראיה לעניין מחלוקת עובדתית בתיק ספציפי, דברים הנאמרים בהרצאה אקדמית לסטודנטים. הקלטה של הרצאה אינה 'חוות דעת' של מומחה, וודאי שהיא אינה 'חוות דעת' הערוכה לפי הוראות פקודת הראיות. משכך, אין בית המשפט רשאי לקבלה".

מטעם הפרקליטות נמסר כי "הלכה למעשה - אין מדובר בבקשה לשחרור, אלא בבקשה שביהמ"ש לא רק שיכריע בבקשה למשפט חוזר עצמה, אלא אף יקבע כי יש לזכות את זדורוב, ומשכך יש גם לשחררו כבר עתה, ולכך כמובן שלא ניתן להסכים".