נעצר חשוד בריסוס כתובת הגרפיטי על ביתו של לוין

החשוד, תושב מודיעין בשנות ה-60 לחייו, עוכב לחקירה בחשד שריסס את הכתובת "יריב לוין אויב העם" על בית שר המשפטים

זמן צפייה: 00:18

גבר בשנות ה-60 לחייו נעצר היום (שבת) בחשד לריסוס כתובת גרפיטי על ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין. בגרפיטי נכתב "יריב לוין - אויב העם" וזאת בעת שהשר יושב שבעה על אביו. המעשה הביא לגינויים במערכת הפוליטית ותושבים המתגוררים בסמוך לביתו של לוין, המפגינים נגד ההפיכה המשפטית, גינו את האירוע וביקשו למחוק בעצמם את הכתובת.

החשוד שנעצר, תושב מודיעין, חשוד בהשחתת פני מקרקעין. חוקרי המשטרה הגיעו אליו לאחר שאספו ממצאים מהזירה ובחנו את התיעוד ממצלמות האבטחה.

השר יריב לוין בריאיון לשרון גל
השר יריב לוין בריאיון לשרון גל | צילום: חדשות 13

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס לאירוע, וטען כי המקרה הוא תוצאה של "קמפיין הסתה מאורגן שנועד לזרות שנאה נגדנו". עוד הוא הוסיף: "אנחנו מיישמים באופן דמוקרטי את רצון הבוחר ומביאים לשינוי מיוחל. ההסתה והשקרים שהדמוקרטיה שלנו בסכנה היא ספין שנועד להרתיע את הציבור. הרפורמה תושלם".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב בטוויטר: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".