הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין: בכר מוביל, נוה הודה בהפסד

עו"ד עמית בכר זכה ב-ב-64% מהקולות בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. המתמודד מולו, אפי נוה, זכה ב-36%. עם זאת, טרם פורסמו התוצאות הסופיות. אפי נוה הודסה בהפסד: "הקרב הפך למלחמה של שמאל-ימין". בכר: "מעריך שניצחתי"

זמן צפייה: 03:22

אחרי יום סוער של הצבעות בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, מסתמן ניצחון לעו"ד עמית בכר, שזכה במחוזות צפון, דרום וחלק וירושלים ב-4,159 קולות מול אפי נוה, שזכה ב-2,359 קולות. מדובר ב-64% מהקולות לבכר לעומת 36% לנוה. עם זאת, נכון להיום (רביעי) בבוקר, טרם פורסמו התוצאות הסופיות.

נוה הודה בהפסדו בריאיון לכאן רשת ב'. הוא אמר כי "הקרב, שלא בטובתי, הפך למלחמה של שמאל-ימין, התעלמו מהאג'נדה המקצועית של הלשכה. הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד. לא באתי מתוך אג'נדה פוליטית, אלא מקצועית. הייתי אחד מראשי הלשכה הטובים שהיו". בריאיון לגלצ אמר בכר: "מעריך שניצחתי".

הקלפיות נפתחו אתמול ב-8:00 ונסגרו ב-21:00, אך עיכובים חלו בספירת הקולות. במהלך יום הבחירות תקפו בכר ונוה האחד את השני על כך שאנשי המטות שלהם יצרו עיכובים מכוונים בתורים לקלפיות. בעקבות זאת, פנתה ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין במכתב לשר המשפטים יריב לוין - שהחליט להאריך את מועד סגירת הקלפיות.

אפי נוה, לשכה, עורכי דין
אפי נוה מוקף מאבטחים בקלפיות בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הקרב הדרמטי על ראשות הוועדה התנהל בין ארבעה מועמדים, כשאת הסקרים הובילו עמית בכר - המתנגד למהפכה המשפטית ותומך בשיטת הסניוריטי, ואפי נוה - שכאמור כבר כיהן בתפקיד זה בעבר ונתמך על-ידי הקואליציה. כזכור, נוה הורשע בעבר בקבלת דבר במרמה. שני המועמדים הנוספים היו ארקדי אלגואשוילי, שהופעל עליו לחץ לפרוש כדי לא לפגוע בסיכוייו של נוה ודורון ברזילאי.

תוצאות הבחירות הן בעלות משמעות רבה: ראש הלשכה הנבחר יוכל להשפיע רבות על הוועדה למינוי שופטים, ולהכריע בסוגיית נשיא בית המשפט העליון הבא וכן במינויים נוספים שעמדו במרכז הוויכוח בחודשים האחרונים. זהו מאבק שחורג מהלשכה בלבד, אלא נוגע לאופיה המדיני-חוקתי של מדינת ישראל.