ההסתבכות של עו"ד אליעד שרגא: דרש שכר טרחה בסך 1.5 מיליון ש"ח

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, דרש את הסכום המופרז מאישה קשת יום אותה ייצג במסגרת תביעת עיזבון של אחיה, נכה צה"ל. לאחר שהלקוחה סירבה לשלם את הסכום הם הגיעו לבוררות, שם פחת הסכום לכ-700 אלף ש"ח. למרות זאת, הפרשה המשיכה לבית המשפט

זמן צפייה: 01:59

עורך הדין אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון וממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, סופג היום (שני) ביקורת כבדה לאחר שבוררות בעניינו קבעה שהוא ביקש שכר טרחה מוגזם של כמיליון וחצי ש"ח מלקוחה קשת יום אותה ייצג בתיק של אחיה נכה צה"ל.

הפרשה, שהתפרסמה במהלך היום בחדשות 12 ובתאגיד השידור הציבורי, תחילתה בתביעת עיזבון שבה ייצג שרגא לקוחה, והתביעה הניבה כארבעה מיליון שקלים. שרגא ביקש שכר טרחה של כמיליון וחצי שקלים על סמך הסכם שנחתם בינו לבין מרשתו. הלקוחה לא הסכימה לשלם את הסכום בטענה שהוא מוגזם, ובנוסף כי ההסכם היה כתוב באופן שהקשה עליה להבין אותו, והיא ביקשה ללכת לבוררות.

בסיומו של הליך הבוררות נקבע כי שרגא צריך לקבל כ-700 אלף ש"ח שכר טרחה, אך במקביל כתבה עליו הבוררת מילים לא פשוטות, והביעה ביקורת על התנהלותו: "יש פער ניכר בין התובע לנתבעת, שהיא אישה פשוטה וקשת יום". עוד נכתב על ידי הבוררת שהיא לא הבינה לחלוטין את ההסכם, וכי הוא היה גבולי מבחינה חוקית.

עו''ד אליעד שרגא במהלך דיון בבג''ץ
עו''ד אליעד שרגא במהלך דיון בבג''ץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות הקיצוץ המשמעותי בסכום, האישה ביקשה לבטל את פסק הבוררות בתביעה לבית המשפט, והתיק הגיע לשופטת נאווה ברוורמן שהיא אשתו של ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שרגא בתגובה ביקש להעביר את העניין לשופט אחר, אך הבקשה לפי שעה נדחתה. כעת הנושא עדיין נמצא בתהליך.

עו"ד שרגא מסר בתגובה שבמשך שנים ייצג את הלקוחה ללא תמורה, שהיא אינה אישה קשת יום אלא גרה בווילת יוקרה בצפון תל אביב, וטען שהעניין יצא לתקשורת היות והוא אחד ממובילי העתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות.